Har du prøvd å rake takstein?

Det var ikke så lett.

Jernriva kom til kort her. Jeg måtte finne frem jordhakke, da ble det vei i vellinga. Jeg brukte først enden på jernriva til å knuse stein med, til litt mindre biter, men da ble den skjev. Men da jeg kunne rette jernet med bare hendene skjønte jeg at her var det ikke mye “jern” i jernet.

Haugen med takstein fra uthuset skulle brukes som fyllmasse foran inngangen til vedboden. Det var bare å gyve seg løs på den, en dag utsettelse kan være en dag for mye. Det er ikke så langt unna herfra jeg har hørt om snøfall, her kan ingenting utsettes.

Så ble det jevnt og fint foran inngangen. Når vi får på et godt lag med grus 0,16 oppå her blir det fint. Og så ser jeg at vi må ha takrenner, regnet spruter jord til langt opp på veggen.

Mappa med bilder fra prosjekt oppgradering nedpå her begynner å bli morsom å se tilbake på. Det har hendt mye siden i vår da vi begynte her nede.

Det nesten litt vanskelig å tenke tilbake på at det så slik ut i vår. Jeg tror ikke vi klarer å få gruset hele gårdsplassen i år, men vi skal rekke å male ferdig, da blir det bilder fra før og nå.

Lag en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg