Finnes ikke et levende vesen på mils omkrets.

Vi lister oss stilt på tå…

Nja det var vel ikke akkurat slik det var på denna turen. En tur i bekmørk skog en november kveld, ettermiddag er vel mer riktig å si, for det er jo bekmørkt før du kommer deg hjem fra jobb om dagen.

Så kveldsmaten skulle tas på Granli Varden i dag da. Det ble en veldig morsom tur, ekstra moro er det når ei i gruppa er så skvetten at ho skvetter så av sin egen skygge, at ho nesten er i grøftekanten, når skyggen passerer forbi, eller at ei skvetter så fælt når hund som er med på tur passerer ved vedsiden av ho at jeg et lite øyeblikk trodde ho var på vei opp furu stammen, jeg er sikker på at jeg så hodelykta var litt høyt oppe der ei stund. Redd for dyr i skogen, ulv og bjørn, kanskje elg? Ingen fare, alt av levende vesen i skogen hadde nok skygget av stien lenge føre vi nådde frem 😉

Med hodelykter, kaffe, kveldsmat og sjokolade i sekken kom vi frem til Granli Varden og ned igjen. Takk for turen, den var en fin og morsom start på ei ny uke.

Lag en fortsatt fin kveld. 

6 kommentarer
    1. Det høres da ut som en veldig koselig tur 😊. Ingen grunn til engstelse for dyr, med mindre du tusler alene, stille på mosedekket skogbunn – og er på soppjakt, dvs. stirrende ned… Hører en kvist knekke, kikker opp – og er veeeeldig nærme en elg. Vennligsinnet sådann heldigvis, som bare snudde bakenden til, og ruslet sin vei 😊.

      1. Detta var en fin start på ei ny uke det ja. Spennende med dyr i skogen. Jeg holdt jo på å bli løpt ned av en elg på den sammen turen engang, da kom jeg på løpetur. Det var ikke langt unna at vi krasje. Trur både jeg og elgen ble redde 😀

        1. Ja, jeg var glad til det ikke var ku med kalv. Må bare innrømme at soppsankinga blei kort… Skvatt himmelhøyt av storfugl som letta fra trærne 😂. Trøster meg med at det trengs nå litt respekt for disse svære dyra 😊.

            1. Ja, du skjønner ikke helt hvor store de er før du kommer nærme. Sånn i ettertid: fantastisk naturopplevelse ❤️.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg