En minneverdig Påske tryne.

Litt trudde jeg at jeg hadde kontroll.

For en Påske da. Det ble 5 dager med godt innhold, gode stunder og en en tur skikkelig på tryne!

Jo først har Påsken 3 gode dager hjemme, det ble tre gode dager som satte gode spor hos meg. Det ble litt seint før avreise opp til Trysil, men der ventet det elgsteik og drikke. Det ble en kraftig middag rett før legging, men det var ikke noe problem. Øya datt igjen så fort hue traff puta. Så var det opp om morran og ut på grilling sammen med ett knippe helt fantastiske mennesker. Det ble en Påskeaften som går godt inn i minnebøkene.

Elgsteik og gratinerte poteter når jeg kom til hytta. Takk for maten. 

Quiz hører med på Påskeaften. Det var godt den kom før all snapsen. 

Det ble smakt på en del forskjellige snap’ser rundt bålet. Jeg hadde “pakka” sekken med litt lettere drikke, øl og cider. Men hva gjør man når kara kommer med glass og bjuder på snaps fra hele Europa? Jo man takker ærbødig -ja takk, og skåler i godt selskap. Det er god etikette. Jeg takker så mye for mye godt i glasset og det gode humøret dere alle ga meg. 

Det ble så trivelig rundt bålet.

Så trivelig at jeg helt glemte at sånne “turer” rundt i Europa, via små shot glass, kan gjøre deg litt reisesjuk. Det hadde kanskje vært bedre om vi faktisk satt på ett fly og ikke skulle gå hjem til hytta på ski. For det gikk så som så. Det var ikke mange meterne jeg kom før jeg tok følge med denna trivelige karen her, er det snø kvaliteten vi sjekk her, eller kanskje vi skulle sjekke om vi hadde glemte fellene på skia? Jeg husker ikke, men jeg trur nok ikke det var noe feil på skiene, det var nok heller de to som sto på skiene som…som skulle tatt flyet tilbake til hytta.

Men du kan tenke hva du vil. En slik latter, en slik dag, en slik opplevelse, en slik dag kan du ikke få kjøpt for penger. Å leve er ikke å ha mye penger på konto, å leve er å fylle livet med slike dager med felles latter og opplevelser. Denne dagen går langt inn i minneboka, jeg trur den fikk en plass i hjerte mitt også ☺️


Men så måtte det gå som det gikk.

Det ble også litt knall og fall som ikke var så morsomt. Vi valgte å ta skisporet tilbake til hytta i stedet for å bære skia under armen langs veien. Det er høres jo mer fornuftig ut å gå på skia til hytta på Påskeaften enn å bære dem under armen og gå på beina. Men det hadde sin pris. Ned en liten slak bakke, som vanligvis er helt grei, uten utfordringer, der gikk det denne gangen litt for fort. Ikke fort i den forstand, men nå var denne farten for stor. Lua blåste av, jeg prøvde å ploge og senke farten. Det gikk ikke. Så jeg tenkte ett lite sekund der at jeg skulle gjøre en sladd, jeg har da fått litt erfaring med skigåing de to siste årene så detta var da noe jeg kunne. Trudde jeg. Jeg svingte venstre skia til venstre, den lystret og tok svingen. Høyre skia derimot, den fortsatte videre nedover. Og da kan du tenke deg hvordan det gikk. Det er mange år sida jeg klarte å gå i spagaten, ja jeg har faktisk klart det en gang for lenge lenge sida.

Da ei ski gjør full stopp og den andre fortsetter, ja da havner jeg i midten da. Og det var det som skjedde. Som ei sjøstjerne, der gikk jeg rett i bakken så det skrall i hele hue. Nesa møtte skisporet før jeg i det hele tatt fikk reagert. Jeg kjenner ennå det skraller i hue når jeg lukker øya. Jeg snudde meg rundt og la meg på ryggen og bare ventet på at blodet skulle fosse ut av nesa, det kom ingenting. Men jeg har ennå vondt i nesa når jeg setter på meg brillene. Men aldri ville jeg vært denne dagen foruten.

Ikke lenger til besvær.

Bilen gikk fint også. Du veit etter to stopp så sitter du jo jo tenker litt på om du tar deg deg opp til Trysil eller om du må ringe etter hjelp igjen. Det slapp jeg denne gangen og vi ruller tur retur Trysil på 0,37L. Det er jo veldig behagelig å ha en bil som gjør turen på så lite “suppe”. Kanskje jeg begynner å stole på bilen min igjen? Det hadde vært fint for jeg trives godt bak rattet på bilen min. Det er en helt super bil på turer.

Takk!

Jeg takker alle som var med denne dagen. Det var en helt fantastisk dag i skogen rundt et bål med grilling, musikk og godt humør. Slike dager beriker livet og skaper gode minner. Slike dager er uerstattelige.

Til slutt så vil jeg takke brorsan og frua hans som tar meg inn og huser meg på slike fine opplevelser. Uten de to hadde jeg aldri blitt introdusert for et så fint og minneverdig miljø som jeg får ta en del av.

9 kommentarer
      1. Hei😊 Litt knall og fall, en liten blåveis på nesa overskygger ikke en så flott dag. Det er nesten så det hører litt med når man har hatt det så koselig med trivelige folk. Nesa har vært litt sår noen dager, men nå går det bra👌🏻

    1. Så fint at du fikk en god og glad påske 😊. Det er viktig det du sier, å skape minner, sammen med fine folk – eller aleine for den del – det er jo livet.

      Sjølv har jeg laga et maleri med trykt tekst – det henger i gangen min. Det står: «All you touch, and all you see – is all your life will ever be». (Pink Floyd).

      Noen synes det er depressivt. Det er det ikke for meg. Det er en påminnelse til meg selv om å være tilstede i øyeblikkene som utgjør levd liv ❤️.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg