Er det farlig da?

Jo, så viste det seg det da.

Fyre med ved, ja det skal vi, og det noe godt med varmen en vedovn gir. Ingen elektrisk ovn, varmepumpe eller gassovn kan gi en slik lun og god varme som en vedovn kan.

Men det kommer ikke uten risiko, det å fyre med ved, det å passe seg litt når det begynner å bli varmt, jeg skulle jo bare legge inn en kubbe til i peisen. Det er litt uvant med en ny ovn, peis, å fyre i, så da måtte det gå som det gikk.

Fingen ble brent!

Jo det kan skje, men det som ikke skulle skjedd var at jeg ikke gjorde nødvendige tiltak med en gang. Jeg skulle hatt på kaldt vann, kjølt såret ned og hatt på salve. Da hadde såret ikke sett slik ut ei uke etter at jeg brant meg.

Så skulle jeg kjøpe salve idag, det glemte jeg da brorsan ringte på veien hjem…jaja vi får se hva vi får til i morra.

1 kommentar
    1. Nei du skal ikke bruke kaldt vann på brannskade, du skal ha lunka varmt vann i en bøtte og holde brannstedet der i minst en halv time, gjerne lenger for å hindre at det brenner i huden lenge etter at varmekilden er fjernet. Rennende vann gjør at skinnet løsner. Sikkert lurt med litt salve i morgen, så det ikke kommer bakterier i såret.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg