En litt dyster morra.

Kjenner meg ikke trygg i eget land.

Nei, nå kjenner jeg litt på at jeg ikke synes Norge er det greit land lenger! Ja!!! Jeg veit at det er andre som har det verre, som alltid har hatt det verre, som idag også har det like ille og mulig ennå verre idag.

Men husk nå det, jeg har vokst opp her, det er her jeg har hatt mitt liv, det er her jeg har hatt mine erfaringer fra, det er her jeg har følt at jeg er så utrolig heldig å fått lov til å vokse opp og leve en god barndom, det er her jeg skal holde hode over vann og leve i takt med de jeg her har rundt meg, det er her jeg har hatt et godt liv…frem til nå!

Nå, som du skjønner, når du har vært med ei stund, så ser du hvilken retning ting tar. Om du kan si at vi er i en god retning, ja da har du det utrolig godt, ingen utfordringer, et liv uten begrensninger. Så bra at du er der i livet ditt, god tur med vind i seilene 😉

Akkurat i dag så synes jeg ikke noe om hvor vi går. Jeg kommer inn i stua med 14’C klokka 06:00 og setter på kaffevannet for å ha en varm kopp å holde rundt, henda mine er vonde, de tåler rett og slett ikke kulde lenger. Kulde? 14’C er ikke kulde, men for kaldt for mine hender.

Fyre opp nå på morran? Nei det er ikke vedskjulet mitt enig i, det er ennå litt igjen av vinteren, å brenne ved uten å ha nytte av varmen, det er bortkastet varme og ved. Jeg synes jeg bør få være i huset når det er varmt her.

Takk til norske myndigheter.

Jeg vil få rett en takk til norske myndigheter for å gjøre grep, slike grep at strømprisene har blitt mangedoblet den siste tida. Dere har gjort en fantastisk god jobb å fått det til slik at vi som bor og jobber her på nordlige halvkule må betale slike priser for kraft, kraft vi er så heldige å ha så mye av. Det er helt utrolig at dere sender kraft ut av landet, vår kraft, en nasjons kraft og resurs, slik at vi må kjøpe den tilbake til en mangedoblet pris. Jeg vil si, og det jeg sier bruker jeg å mene! Dere er rett og slett LANDSSVIKERE! Å gi fra seg styring over egen energi og resurser til et annet land, organisasjon osv, det er jo rett og slett å underlegge seg en okkupasjon!

Europa har endelig fått tak i en av Norges viktigste resurser, kraft og energi. Det Hitler ikke klarte med kuler og krutt har nå Europa klart med avtaler og dokumenter. Det som er forskjellen for norske myndigheter nå i forhold den gangen…nå sitter de norske myndigheten å tjener VANVITTIGE penger på disse avtalene, det hadde de ikke gjort om krigsmakten hadde overtatt!

Så noen har lært seg å bruke andre midler får å nå sine mål. Hitler prøvde med kuler og krutt, EU med penn og avtaler, og de fikk det til. MEN hvem er verst? Ingen av de to sistnevnte faktisk. Den verste i alt detta er norske myndigheter som har tillat at detta skal skje. At noen prøver å tilegne seg en ting, ja det kan man lov til å prøve, men at en myndighet sitter og tillater det, det er noe helt annet!

Så takk til norske myndigheter for å underlegge seg en “okkupasjonsmakt” og gi fra seg styring over kraft og resurser som skaper så høye priser og kalde hus her på den nordlige halvkule.

Hilsen en enkel fagarbeider i et av samfunnets viktigste yrker med moderat lønn. 

6 kommentarer
    1. Jeg har i allefall ingen problem med å kalle dem for landssvikere. De selger arvesølvet vårt, fellesskapets ressurser, bit for bit.

      Det er ikke så mange år siden både Ap og Sp drev valgkamp under slagordet «Nei til salg av Norge»….

      Selger landet gjør de lell, hele jævla hurven ! Jeg klarer ikke engang skjønne hvorfor, her jeg sitter med en høyskoleutdanning i offentlig styring.

      Litt uflaks i livet, og jeg er blitt en av dem som ikke lenger kan dra på arbeid. Jeg må være hjemme, og orker ikke gå og fryse. I likhet med 1,4 millioner andre nordmenn, er det bare en lommebok i heimen – og innholdet er ikke lenger lønn.

      Jeg VELGER å stå opp hver eneste dag, og være takknemlig for det jeg tross alt har: tilgang til reint vann, mat nok, tak over hodet og klær på kroppen. Jeg er takknemlig over å bo i et land som sørger for at jeg ikke mister alt, fordi jeg ble syk. Men jeg bor her, har levd hele livet her. Ønsker meg ikke noe annet, heller. Men av og til ville det være fint om eget lands myndigheter ikke bare la stein til byrden… Av og til hjelper det lite å vite at andre har det mye verre 🥺.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg