Dørstokkmila er lang nå.

3 ganger har jeg prøvd, men nå blir det ikke mer av denna.

Det henger godt i, det er en stil og et varemerke, men nå er det over for godt.

Det blir ikke mer Harley her nå, nå er det kapittelet over. Jeg har veid for og i mot om jeg skal ha Harley’n. Det er en helt fantastisk kjøremaskin. Å ligge langs veien med en Ultra Limited er veldig behagelig.

Men så har den også sine begrensninger. Den er litt følsom på ujevne veier som søkk i asfalten og hullete veier. Fjelloverganger har en del slike strekninger. Og små turer på småveier, grusveier, som det er en del av her, ja da blir det den litt begrenset.

Så nå har Harley’n blitt byttet ut med et annet monster av en sykkel.

Monsteret er KTM 1290.

Det må bare sies at dette er et monster av en sykkel. Det er rett og slett en R-sykkel pakket inn i en Offroad. Motoren er på hele 1301ccm og 160hk. Første gangen jeg dro på litt tok den meg skikkelig på senga, jeg holdt rett og slett på å miste grepet i håndtaket, det dro av gårde på en måte som jeg overhode ikke hadde forventet av en Offroad.

Den løfter lett frem hjulet på 3.gir. Jeg fikk faktisk hjul løft på 4.gir i en slakk motbakke når jeg skulle ta en forbikjøring. Det er rett og slett et monster av en sykkel.

Nå er det takk og lov ikke av og på gass her, det er mulig å vri pent på gassen og kjøre mjukt. Og bruker du gassen fornuftig så er dette en sykkel som tar alle underlag. Være seg grus, ujevnt underlag og dårlige fjellveier. Det er mulig å gjøre seg en tur på lokale småveier, grusveier, på en behagelig og trygg måte. Det er også mulig å kjøre på motorveier i høy hastighet med en god følelse.

Med varme i håndtakene og setet, cruise kontroll og gode vindskjermer er det ingenting som stopper denne maskinen. Problemet er bare å holde igjen litt, ei forbikjøring har blitt altfor lett 🙈

De siste dagene.

De siste dagene har inneholdt hyttetur, Barnas MC dag på Rikshospitalet.

Do og dusj på hytta er nesten klart. Mangler bare hull i veggen til luftinga. Veggene til kabinettet skal monteres opp når hullet i veggen er klart.

Barnas MC dag.

Det var min fjerde tur til et slikt arrangement. Dette er veldig moro å delta på. Det er godt å få stille seg til disposisjon og gjøre en fin dag til barn som ligger på sjukehus.

Det blir langt mellom oppdateringene, men det har sine grunner. Vi får se om det blir bedre nå utover høsten. Forteller gleden er ikke borte, det er bare at dørstokkmila bort til pc og tastaturet er fryktelig lang. Pc’n står så lenge stille mellom hver gang jeg bruker den at den går tom for strøm, avslått 🤷‍♂️ 

Lag en fin dag der ute.

2 kommentarer
    1. Hmmm. Tror jeg så KTM beskrevet et sted som en brutal macho-maskin… 🫣. Pass opp for viltet da, med sykkel som steiler for et godt ord.

      Det er SÅ flott at du/dere stiller til barnas MC dag på RH. Som kreftoverlever kan jeg skrive under på at disse barna som må tilbringe mye tid på sykehus, virkelig trenger litt annerledes og morsomme/spennende innhold i dagene! Tusen takk 😊.

      Jeg synes det er leit at du er fraværende fra blogg, men ting er som de er. Ta godt vare på deg selv 🤗.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg