To 101 åringer på veien.

Museumsgjenstander på veien.

Idag ble det en liten tur til grensen. Det er jo helt tragisk å tenke på at jeg kun har fylt bensin på Harley’n to ganger denne sommeren. To tanker, det er knapt 90 mil det, altså det vil si 45 mil på veien, jeg har jo ikke kjørt opp det jeg fylte på idag. Når jeg har kjørt opp denne tanken, da begynner jeg å nærme meg 90 mil 👀

Slik er det når våren nesten har tatt knekken på en, og det har ikke vært helt stille i mellom øra på starten av denne sommeren heller. Ja jeg deler litt tanker her nå, som jeg også før har gjort. Vanskelig valg har blitt gjort og mye følelser tar mye krefter.

Men ett syn fikk meg til smile.

Du veit det at slike ting ser du egentlig bare på museum, stående stille og bare til utstilling. Idag fikk jeg se dem LIVE, rullende på veien. Jeg fikk også snakket med eierne.

Da brorsan og jeg kom rullende inn på Krakken så sto det to gamle Harley’er der. Det viste seg at det var to gamle gode Harley’er fra 1922 🤩 Altså, å se noe slikt i drift, som den gangen for 101 år sida. Ja 101 år sida, jeg måtte faktisk opp med kalkulatoren for å tru det sjøl. 2023 minus 1922 er lik 101!!!

Helt utrolig å se slike sykler stå rett foran seg, se de starte opp og kjøre derfra. Helt fantastisk å vite at det er folk som tar vare på disse gamle syklene, ikke bare som utstillingsmodeller, men også har dem i daglig bruk. Han ene eieren kunne fortelle at han kjørte 10.000km i året på den gamle Harley’n.

Jeg tar av meg hatten for slike folk. Utrolig moro å se.

 

4 kommentarer
    1. 😲 så gamle sykler har jeg aldri sett på veien. Beundringsverdig å klare – det må da være flust med ukurante deler på en sånn ?

      Håper sommeren videre gir gode øyeblikk. Og du, husk ham du skulle ivareta i år (vennlig påminnelse om nyttårsforsett) 🤗.

      1. Det er helt utrolig at dem klarer å holde dissa sykla i drift. Det er liksom ikke bare å gå å kjøpe deler hvor som helst.

        Han som skulle ta vare på seg sjøl…han hadde jeg glemt 🙄 Takk for påminnelsen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg