Detta blir gruftult spennende.

“Jeg jakter kun med kamera”

Det sa jeg, har jeg sagt i mange år. Men etter turen til Kautokeino, 5 dager på vidda, så begynte det å våkne en liten jeger i meg.

Nå er faktisk avgift for småvilt jakt betalt.

Ja, det våknet en liten lyst på å prøve jakt, men jakt med fuglehund. Å jakte med fuglehund er som å gå på en vilken som helst fjelltur. Håper jeg ikke tramper noen jegere på tæra nå, men det er slik jeg har opplevd å være med brorsan, Tiril og Milla. Det er rolige gåturer i en helt fantastisk natur, ikke gå for fort, hund må få tid til å gå foran deg og søke terrenget. Du kan faktisk gjøren en slik tur uten å være i superform, jeg vil påstå om du er en liten turvandrer, en stivandrer, så kan du også være med på jakt med fuglehund. Bare ikke gå ut første turen med en irsksetter rundt livet på vinteren, da er sjansen for å gå i bakken ganske stor. Det fikk jeg erfare for et par vintre sida 😅

Men nå er jeg spent på høsten, prøve fuglejakt med Tiril og Milla. Men først, først kommer en sesong på Harley’n med navnet Optimus Prime 😎

2 kommentarer
    1. Da kan bror din jakte med kamera, også kan vi få se filmen «KEB ribber rype – minutt for minutt». 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg