Det kommer stadig vekk flere.

Yngler som kaniner.

Det er liv her, og noen har seg, det er helt klart. Altså, nå veit ikke jeg om disse har seg, eller hvordan fisk lager små 😜 Ikke dissa ihvertfall, men noe gjør dem for her blir det bare flere og flere fisk.

Da jeg kom hjem fra Trysil forrige helg telte jeg 7 fisker, jeg kjøpte jo bare 6! Men jammen var det 7 der når jeg kom hjem…merkelig? Eller kanskje ikke. Det er jo 2 hanner og 4 hunner der, mirakler kan jo skje.

Men jeg så også at det hadde kommet en pytte liten tass der også når jeg kom hjem fra jobb. Idag når jeg kommer hjem og skal gi dem mat, ja trur du ikke at det var kommet enda en liten tass oppi der 🙈 Jo da gitt. Der var det en liten tass til. Så nå er det 7 store og 2 små oppi akvariet. Fortsetter det slik må jeg bytte til ett større akvarium, eller begynne å selge fisker.

Men fisk, ja nå prøver jeg meg som kokk. 

Det er ikke bare i akvariet det ligger fisk nå. Neida, nå prøver jeg meg som kokk. Maten blir liksom den samme hele tida. Idag har jeg slengt småpoteter, grønnsaker og laks i ei form og hivd det inn i ovnen. Litt olje, smør, salt, pepper og ja honning. Vi får se om det blir spiselig når jeg tar det ut av ovnen. Noen kokk er jeg overhode ikke, men man må jo prøve.

Se der ja!

Jeg hadde ikke helt trua på detta. Det må jeg slutte med, jeg kan jo 😜 Detta ble jo super godt! Jeg tok sjansen, slang alt i ei form og heiv det i ovnen. Resultatet ble toppers 👌

Så da tar jeg kvelden, altså litt foran tv’n med en øl og Pringles. Det er da tross alt Lille Lørdag 🤩

4 kommentarer
    1. Om du skaffer deg noen planter som skal flyte i toppen av akvariet ditt, vil det være mange flere av de små som klarer seg. Ulempen er at det fort blir litt innavl, og da kan de komme noen skeive rygger og andre litt merkelige ting på dem.

    2. Klart du kan! Du lager jo god mat når du tar deg tia 😉.

      Så gøy med småttinger i akvariet, da 😃. Mye mer sjarm over det enn å bli møtt med ryggsvømming…

      Men du – tenkt over hvorfor vi kaller det «lillelørdag» ?

      1. Det kan fort bli folksomt inne den lille dunken, men da får jeg starte fiskeutsalg.

        Lille Lørdag ja. Jeg Googlet det og fant dette -Da arrangerte herskapet gjerne middagsselskap som krevde at tjenestefolkene var til stede. Onsdag ble dermed dagen tjenestefolk kunne gå på dans, kafé og treffe andre i hyggelig samvær, aktiviteter man gjerne forbinder med lørdagskvelden. Derav navnet lillelørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg