Det er detta som er livet.

Jeg tar en tur tilbake i 2018. 

Et år har mange hendelser med seg. Og vi glemmer, jeg glemmer, ofte hva som har skjedd i løpet av et år. Det er faktisk ikke så dumt å ha ei digital dagbok, åpen for alle, som kan hjelpe meg, og kanskje andre, med å huske årets innhold.

Små hendelser og store hendelser, alle er de minner jeg liker å ta vare på. Vi satt å så på Julekveld med Prøysen, med Bjarne Brønnbo som programleder, et fint program, da jeg så at kokken skulle lage lefse/flatbrød. Med det samme utbrøt jeg -skal vi kjøpe oss takke og bake sjøl? Fra min venstre side i sofaen hørte jeg -begynner du å bli gammal?

Ja det slik, jo eldre man blir jo mer forandrer interessene seg. Om jeg er helt klar for lefsebaking, nei det veit jeg nå ikke, men jeg har minner fra da bestemor bakte lefse på kjøkkenet når vi var små. Og det er det, det å skape minner som blir så mer og mer viktig jo eldre man blir. Derfor blogg, bilder og video av mye av det man opplever.

 

Derfor et tilbakeblikk i året som gikk.

Jeg tror vi går bakover i tiden med siste store opplevelse, det gjentas til det kjedsommelige, men det får bare bli sånn. Høstens største opplevelse, og kanskje ikke bare høstens, men en av livets store happeninger…så langt.

Vi snakker om Festningsspillet 2018 og tida jeg og mange fikk oppleve med Nils Ole Oftebro. Det var stor stas.

Her er vi på vei ned til ytre vakt for å hente kaffe. Nils Ole var veldig rask på å ta tak i rattet på golfbilen vi hadde til disposisjon. Jeg var litt engstelig og smilet ble litt anstrengt på vei ned gjennom portene.

Det hele ble en fantastisk opplevelse. Vi fikk også smake skikkelig på hvordan det var å ha uteteater i regn og full storm. På premieren måtte vi faktisk avbryte 20 minutter før slutten da lysriggen holdt på å blåse ned. Men sånn er det å spille teater på Tråstadbergets topp.

Jeg legger på noen bilder og tenker tilbake på scenene vi spilte i dagene 19.-23.september.

Velkommen til bryllup. 

Død og pine Krebs, er det sant som Moberg og Nymann sier? 

  Det var ofte slik at middagen var en brødblings
i hånda, skylt ned m
ed en boks med ett eller annet sukkerinnholdig drikke.
Du får et litt annet syn på skuespilleryrket, når du har vært med “bak scena”. Glamorøst? Nei, hardt og nitidig arbeid. 

Dette er vel det største tilbakeblikket i 2018.

Med dette minnet vil jeg spesielt få ønske alle som var en del av Festningsspillet 2018 en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR.

Følg med, jeg plukker frem flere minner gjennom Jula.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg