4 av 5 dager er vel innafor?

Eller er det egentlig det?

Når du skal gjøre noe, fullføre noe, så hjelper det ikke å komme “nesten” i mål! Enten så kommer du mål eller så gjør du ikke og ingenting er fullført før du har kommet i mål, gått over målstreken.

Så er da ei uke hvor du har syklet på jobb 4 av 5 dager godt nok? Om målet var å sykle 4 dager på jobb så har du fullført. Har du som mål å sykle 5 dager i uken, da er du ikke i mål, har ikke fullført.

Målsetningen var å sykle 5 av 5 dager denne uka. Det ble 4 av 5. Så jeg kom ikke i mål denne uka, men har da økt fra 3 dager til 4 dagers sykkeluke.

Legitim grunn til ikke å sykle torsdag?

Tja, det var full snøstorm, som bruker å gi fullt kaos på veiene, det slo heller ikke feil denne gangen. Jeg tok V70 på jobb, kommer til Lier krysset og ser en helt enorm trafikk langs veien i stormen. Da tenkte jeg i mitt stille sinn at det var en helt grei dag å ta bilen på.

Jeg grunner litt på hvordan det skal bli å sykle til jobb gjennom vinteren, det er ikke en hyggelig tanke å tenke at jeg skal sykle Rv2, klemt mellom trafikk og brøytekanter på en tråsykkel.

Været og temperatur.

Været kan jo gi sine utfordringer, det kan bli bløtt og kaldt langs en vei på sykkelen. Det kan kjennes litt som å gå i motbakke, å skulle sette seg på sykkelen når det er regn, mye vind og kaldt ute. Det kan friste med bil på disse dagene, men så kommer du frem da til jobb og tenker det at -jeg kunne jo tatt sykkelen allikevel!

Å Sette i gang sykkelturen handler om å få på seg klærne, komme seg ut og trampe. Den første kneika kan være litt vond, litt kald og sur. Men så kommer varmen i kroppen, så står du der foran porten på jobben og kjenner deg sliten, men veldig godt fornøyd med at du tok sykkelen allikevel. Vel hjemme er du kliss blaut fordi sykkelturen til og fra jobb er jo ikke bare en sykkeltur, det skal jo være litt trening i turen også. Så de 14 kilometerne som lå foran deg, de ligger nå bak deg.

Det er litt som å stå opp om morran, det handler om å få hælene ned på gulvet, så er du i gang.

Motivasjon.

Vi så på – Hver gang vi møtes – i dag. OnklP delte litt om sin sang Styggen på ryggen. Om det at det sitter noen på deg og forteller deg at du ikke er god nok, mater deg med negative tanker og roter med hode ditt.

Jeg er så heldig at jeg har folk rundt meg som gjør akkurat det motsatte. Nesten hver eneste dag jeg dukker opp på jobb er det noen som roser og skryter av syklinga til jobb. Det gir en veldig god følelse og boost til å fortsette. Jeg har jo satt meg et stort mål til neste år, vi skal jo sykle Birken (86km).

Så sjøl om hjelmen er isbelagt, har jeg med meg nok motivasjon til å tre den på hode og trampe til isen smelter av den.

Ny tracker da Endomondo annonserte at de skulle legge ned sin app.

Jeg fant meg en erstatter som jeg har brukt ei stund nå, og som jeg tror jeg blir ved. Caynax Sports Tracker. Den virker ryddig og grei med god oversikt i historikken.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg