46.1 km med EV.

Det må testes og prøves. 

Første gange vi skulle prøve EV rekkevidden var på langtur. På den turen klarte vi å nå 47.1 km før batteriet var tomt og vi gikk over på HV. 

Idag ble det gjort en test med bare gate/småkjøring. Det viste seg at jeg skulle rekke å kjøre hele rekkevidden tom mens frua var hos frisøren. 

EV turen ble på hele 46.1 km føre Priusen måtte over på HV. 

Temperaturen i bilen sto på 20’C da turen startet, men den var helt oppe i 25’C ettersom jeg var litt hutrete idag. Ute var det mellom 10-12’C. 

Med Toyota sin oppgitte rekkevidde på 50 km så er jeg godt fornøyd med denne testturen. Toyota sier også 63 km rekkevidde, men det er når du skrur av klimaanlegget. Det er for min del ikke så interessant da jeg liker å ha et temperert klima i bilen. Men det kan jo hende jeg tar den testen også, 63 km uten klimaanlegget, ja det har jeg faktisk troa på. Jeg har oppnådd 51 km med klimaanlegget på. 

#blogg #toyota #prius #plugin #hybrid #solar #2017 #rekkevidde #ev #el #bil #test 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg