MC minner fra 2015 – dagstur til Geilo.

Her er et gammelt minne fra 2015. Den sommeren kjørte vi Honda Goldwing 1800. Det er en sykkel som vi nå vil gå tilbake til. Harley’en er helt fin, men Goldwing ligger helt der vi ønsker å være på motorsykkel. 

20150727_083155

Det starter gjerne slik, med ei skive brød og et glass melk. Litt mat i magen må en ha når man skal ut og kjøre mesteparten av dagen. Med to skiver brød og et melkeglass innabords var det bare å sette seg på Wingen og nyte milene som lå fremfor meg.

Det var litt på sparket at jeg bestemte meg for å ta denne turen akkurat denne dagen. Jeg hadde tenkt at jeg skulle planlegge dette litt mer, men med så ustabilt vær i sikte så jeg til frua at i morra reiser jeg på min årlige dagstur.

Egentlig så hadde jeg tenkt at i år skulle frua også være med. Nå som ho satt så godt på sykklen. Men et ribbeinsbrudd satte en stopper for turen i år. 65 mil på sykkel med ribbeinsbrudd blir drøyt. Så da ble det solotur.

Mila går fort på Goldwingen og det var ikke før jeg hadde fått ei melding på mobilen at jeg tenkte det var på tide å ta en liten stopp.
20150727_124242

DSCN0407DSCN0410DSCN0430DSCN0433

Tida flyr fort på Goldwingen.
Med cruisecontrol og Spotify går mila fort.

Føre man vet ordet av det så står man ved veis ende. Målet var Geilo.

11796213_10207356524739685_7260270325566301306_n

Her var ca 30 mil tilbakelagt og det var tid for ei lita pause med en pølsemeny på Statoil. Hit hadde det gått veldig fint. Jeg veit at jeg får en trøtt periode på veien hjem så jeg kjøpte med meg Snickers og Cola. God medisin mot trøtt perioder det.

Fylle bensin gjorde jeg på Uno-X et par hundre meter lengre bort. Statoil hadde over 16 kr litern på sin stasjon og Uno-X hadde 13,67 på sin. Undres hvordan Statoil i det hele tatt har drivstoffkunder der oppe.

20150727_142859

Mens jeg satt der og spiste kom det mange bort og så på Wingen. Det kom også en eldre kar som hadde hatt en 1200 i sin tid. Han var veldig intr i Wingen min. Da han lurte på hvor gammel den var og jeg fortalte at den var en 2002, da slå han øyenbrynene opp. Det hadde han aldri trodd. Han mente sykkelen så ut som ny.

Pølsa var nesten blitt kald føre jeg fikk spist ferdig. Men det var nå trivelig at så mange viser intr for doningen min.

DSCN0434DSCN0449DSCN0459DSCN0461DSCN0469DSCN0472

Ca 20 mil hjemmefra var det på tide med en liten stopp igjen, og på tide og melde fra hjemme om at alt var vel.

DSCN047620150727_170858

Turen har gått fra Granli ? Hønefoss ? Gol ? Geilo ? Aurdal ? Dokka ? Gjøvik ? Skreia ? Minnesund og til slutt over Gullverket, Odal, Skarnes og hjem.

DSCN0497

Vel hjemme så hadde turen blitt på 405.1 miles. Det blir 651.9 km. Det var slettes ingen dum dag i salen. Fint være hele veien, et par dråper som hadde forvirra seg ut av ei sky var det, men det hender jo det at det kan komme et par dråper sjøl om sola skinner.

Turen ble reine berg -og dalbane turen til tider. Men for en flott motorsykkelvei da gitt. Helt topp tur.

Og for den som er intr så gikk Goldwingen på 0,47 L på denne turen. Det er slettes ikke verst for en så stor maskin.

DSCN0498

Med tidenes hjelmsveis var jeg godt fornøyd med dagen og turen. Nå sto en dusj og mat for tur.

Er spent på hvor neste tur går. Når man kjører motorsykkel så får man liksom aldri nok?

Ha en fin dag

Kart

 

#blogg #sommer #mc #honda #goldwing #geilo #minner #2015

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg