Ser du noen forskjell?

Tenkte jeg skulle gjøre detta før det var for seint denne gangen.

Sist jeg gjorde dette, ja da var jeg for sein. 

Det var gått to år mellom klippetimene forrige gang. Det “kosta” meg nesten 5cm med lengde på håret. Denne gangen tenkte jeg at nå skulle jeg jammen rekke å ta turen med en litt mindre risiko for å måtte betale i tapte cm. Og jeg tror jeg kom i Grevens tid, hva nå enn Grevens tid betyr, det må jeg finne ut av, men tilbake til håret. Nå kom jeg nok i tide for det måtte bare stusses av et par cm som var slitt, så nå kan håret bare vokse som det vil. Ny time skal jeg nok legge inn før det er for seint.

Men du og du, for ei trøttkule jeg fikk i dag. Det var jo nesten ikke til å holde ut. Skulle ikke aktivitetsnivået og treninga gi mer overskudd, var en som spurte meg. Neimen om jeg veit hva som skal til for å få et slikt type overskudd. Det ser jo ut til at fysiske utfordringer ikke er til hinder, der kan jeg holde på i nesten hvor mye tid som helst, men resten, våkenheten, den ser ikke ut til å stå i sammenheng med fysisk utvikling.

Jaja, det får nå gå sin gang. Det er snart helg. Det kan bli ei rolig helg, eller, jeg trur faktisk jeg skal delta på noe i morra som gjør at jeg faktisk bør forberede en lørdag på sofaen…det vil si at jeg må kjøpe inn en cola, sjokolade, godis og en pizza. Mulig lørdagen kan bli litt snei, vi får se.

Nå er det fyr i peisen, fisken ligger til tining mens bakken fryser på enda mer ute. Her er -12,5’C ute nå. Huset må fyres opp og middagen spises, så blir det kanskje en tur bort i kveldingen.

Lag en fin kveld. 

6 kommentarer
    1. Tror noen uttrykk fester seg, du vet intuitivt hva du vil formidle. Så jeg skjønte jo hva du mente, men kom sørgelig til kort da jeg vred litt på det – og spurte meg selv hvordan forklare uttrykket for noen 😂?

      Artig å undres litt, da 😊.

    2. Kanskje forrige gang du var ute i grevens tid ? For opprinnelig:

      Uttrykket er enten en omtydning av dansk, hvor grevens tid var en uheldig tid som henspiller på grevefeiden fra 1534 til 1536 og dens ulykker, eller fra svensk, der det har samme betydning som på norsk og refererer til den lykkelige tid da grev Per Brahe d.y. var
      generalguvernør i Finland fra 1637. (Ref. Snl)

      Så har det utvikla seg til hvordan det brukes i dag, rett tid/siste liten 😊. Blei nemlig nysgjerrig jeg og 😃.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg