Har ikke kjørt teknisk kjøring på 17år.

Teknisk kjøring.

Når du tar førerkort på mc skal du igjennom en del ting for å vise at du behersker kjøretøyet du skal ut i trafikken med, du skal vise at du veit hvordan du forholder deg til alle rundt deg i trafikkbildet.

Det er mange lover og regler, skrevne og uskrevne regler, kall det “høflighet” som kan gjøre at trafikken flyter godt og trygt med oss som små brikker på et transportbånd.

Som en del av opplæring skal du gjennom en del som handler om teknisk kjøring. Det handler om nedbremsing, kjøring i 8-tall, slalom osv. Jeg er neimen ikke sikker på hva det tekniske handler om, det er 17 år sida jeg tok fører på motorsykkel.

17 år??? I himla… 17 år??? Jeg trudde ikke på min egen hoderegning så jeg tok frem kalkulator, men det ble fortsatt 17, 17 år :O

.

Om jeg stryker får jeg nøye meg som journalist.

Det har seg slik at jeg ikke har kjørt teknisk kjøring med mc siden 2003. Og som nevnt, jeg husker ikke alle øvelsene i kjøregården fra den gangen. Hver vår når sesongen starter er man veldig gira på å komme seg ut på veien og suse av gårde. Og som minne fra høsten sitter følelsen godt i kroppen på hvordan det var å kjøre når du igjen hopper på og vrir om på gassen. Følelsen er kanskje at dette går jo fint og bare ser frem til neste sving. Med meg på den første turen har jeg med meg alle slike minner om hvor godt jeg håndterte motorsykkelen før jeg parkerte, men jeg har også med meg en god porsjon gode marginer og en påminnelse til meg sjøl om å ta det med ro og komme inn i rytmen igjen. Dette er en oppskrift som har fungert godt i alle årene jeg har kjørt mc.

Så klar som jeg kan bli.

Jeg er så klar som jeg kan bli til søndagens Rustløser. Det skal bli spennende å se hvordan det blir å kjøre teknisk igjen, alle kan kjøre rett frem, inkludert meg sjøl.
Goldwingen fikk et lite overblikk i dag, dekktrykk er sjekka, bremser, lys og væsker osv. Henger skal også få bli med i morra. Må ha med et par camingstoler. Førstehjelpsskrinet er sjekka og mobilen har 113-appen frem på hovedskjermen igjen for lett tilgang, så håper jeg vi slipper å bruke den.

.

Første gang på Priusen.

Sida vi kjøpte Priusen har jeg aldri skiftet dekk på bilen sjøl. Jeg har alltid bestilt meg en time på Toyota Sulland, men i år har jeg utsatt og utsatt detta så lenge at nå tok jeg jobben sjøl. Så her har Priusen endelig fått på sommerdekk.

.

Litt sol har vi også fått oss idag. Det er godt å sitte på verandaen og høre fuglekvitter med en varm kopp kaffe og noe å bite i.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg