Når det brummer utenfor teltduken.

Noen er oppe om morran.

Klokka var vel sånn rundt 2330 i går da jeg tok med meg puta, soveposen, madrassen og teltet og gikk ut og la meg. 

Føre man tar ting i bruk kan det være greit å prøve det hjemme. Så i natt la jeg meg i teltet i hagen. Med litt mistanke om at det skulle bli litt kaldt tok jeg på meg joggebuksa, gode sokker og ei teddy-jakke. Og det skulle bli kaldt på natta.

Jeg la meg og kjente først at det var litt varmt nedi pose så jeg tok av meg sokkene. Med sånn utpå natta, tidlig på morgenkvisten våknet jeg av at jeg frøys. Så var det å prøve å fiske opp sokkene i fra bunnen av soveposen og få de på. Da sokkene var på dro jeg glidelåsen godt opp og snudde meg rundt og sovnet som en stein igjen.

Sola var godt på vei opp da jeg våknet igjen.

Da jeg våknet igjen var sola godt på vei opp. Og det var flere som var oppe før meg i dag. I hekken bak teltet var det sikkert flere hundre på jobb allerede. Bier og humler surret rundt fra blomst til blomst i hekken. Da jeg våknet så var det som om en hel vegg bak meg var i live, det var den vel også.

Da sola kom fram var det ikke mer nattetemperatur ute, nei nå var det bare å få opp “døra” for nå var teltet forvandlet til en stekeovn. Opp med ytterduken og innerduken. Myggnettingen dro jeg fort igjen, det er liv i lufta også om morran.

En smule trang i øya da jeg våknet, men det var etter en god natt. Da er det greit å være litt smal i øya.

Turen til Røros ble film.

Det ble film av Røros turen sjøl om jeg mistet veldig mye fordi GoPro kamera filene ble overeksponert. Så hele turen er bare Insta360 x3 video. Men det skal gå an å reise på tur med bare ett kamera.

En liten film fra turen kan du se her.

Sola skinner og jeg skal ta meg en tur ut. Det er fredag og en lite uke igjen til jeg flytter inn i huset. Det gleder jeg meg veldig til 😊

 

På keb.blogg.no finner du litt forskjellig slik en hverdag kan se ut her. Les og kommenter gjerne.
Posts created 1922

8 thoughts on “Når det brummer utenfor teltduken.

  1. Jeg så for meg en bjørn på utsida 😀 Lurt å kose seg litt i hagen først. Kan stikke inn om det blir FOR ille også. Men tydelig du ikke trengte det i alle fall 🙂 Viktig med god sovepose.

    1. Ble overnatting på skogen i natt så nå har jeg fått en ordentlig tur. Ingen bjørn eller noe annet spennende rundt telt duken på denne turen. Men jeg fant ut at soveposen min er rett og slett for dårlig, her må det skaffes ny.

  2. Smart med prøvetur i hagen, og ei god natt lover alltid godt!

    Filmen blei bra, den 👍. Og ei lita uke kommer til å rase mellom fingra dine. Tror det gjør deg godt å lande i noe som er ditt, så bare fortsett å glede deg 🥰.

    1. Så bra at filmen ble nogenlunde bra 🤩 Ei uke går fort, gleder meg veldig til neste mandag. Det er litt uvirkelig ennå, men det går vel snart opp for meg 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top