Nå begynner det å løsne litt ;)

Får mer og mer oversikt.

Nå begynner det å løsne litt i arbeidsrytmen her, det hjelper å se litt tutorials på YouTube.

Svingte meg på en liten runde i går for å prøve ut mikrofon i hjelmen. Ettersom det ennå ikke er mc sesong var det atv’n som fikk æren av en runde med kamera og lyd test.

Målet var ganske enkelt å kjøre en runde og prate med meg sjøl for å høre hvordan lydkvaliteten blir med mikrofon i hjelmen. Det ble bra, men jeg kan kanskje få litt mer avstand mellom munn og mikrofon.

En annen ting jeg også fant ut i løpet av redigeringa var hvordan jeg skal legge lydfil fra kamera vendt bakover inn i samme klipp/lydbildet som kamera vendt fremover og med mikrofon. Det er jo noen ganger som du vil ha lyden fra eksosen blandet litt inn i prat og musikk, en Harley lyd litt i bakgrunn er aldri feil 😉 Alt detta fikk jeg til i løpet av denna prosessen. Jeg klarte også å justere equalizer, fikk opp bassen litt, det kan jo bli en bra lydeffekt på lyden fra Fatboy’en 😉

Dagen startet jo kl05:00 så jeg har hatt godt tid til å lære meg en hel del om Davinci Resolve idag, er nok bare så vidt jeg skraper i overflata på detta programmet, det er enormt stort og har helt vanvittige med muligheter. Klokka er blitt 10:00 på formiddagen.

Litt frustrasjon dukker jo opp.

Jo da, man prøver, man feiler, man finner ting man legger til og endrer. Men når du har lagt på filtre og effekter som du vil ha bort igjen, og du ikke finner ut hvordan du kan ta de bort uten å måtte slette hele sekvenser, da dukker det opp et forvridd ansikt. Nå kan det meldes at det løste seg og at INSPECTOR verktøyet er stedet man går for å ta bort effekter man har lagt til, som vil angres. Så husk nå det da til neste gang, så du slipper å få krampe i ansiktet 😀

Vel, sola står fint på himmelen så det er var bare å ta den vanlige turen opp og signere boka. Lag en fin formiddag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg