Ja hvorfor ikke ta skia en tur rundt vannet?

Måneskinns tur på ski.

Ja hvorfor ikke, hvorfor ikke ta en måneskinns tur rundt vannet? Jo det ble fort bestemt, var ikke så mye å grunne på det. Men når gikk sola ned i dag da? Jo den gikk ned 1750, eller noe sånn. Det var ihvertfall mørkt da vi møttes på Bæreia for en fin tur rundt sjøen.

4 stykker spant på seg skia og gjorde en kjempefin og koselig tur rundt Bæreia i kveld. Det var -9’C på gradestokken i kveld. Og helt uten vind så var det jo ikke noe problem det. Bortsett fra ett par frosne føtter på meg, de skiskoa mine passer nok best om sommeren, for vinter klarer de ikke.

Men for en fin tur vi hadde. Masse latter, bilder av månen og en snødekt innsjø som lyste det hele opp så fint i kveld. Månen var nesten på sitt fulleste på en skyfri og klar himmel. Men jeg trur nesten jeg ble litt misunnelig på bildene fra iPhone til to i følget, de blir særdeles bra i slikt mørke. Jeg veit jo egentlig det, jeg hadde jo en 12 pro max før. Disses bildene er tatt med min Samsung A53. De blir reine sudde bildene i forhold til iPhone sine bilder…skal jeg bestille en iPhone?

Nei jeg får la det ligge litt til, den koster 15.000kr, noe jeg ikke helt har lyst til å gi for en tlf akkurat nå…

Jeg stilte opp med hodelykt, men den var det bare å få stengt av med en gang. Hodelykt på en måneskinns tur? Nei det passer seg ikke, det ødelegger jo hele idyllen. Hodelykt av og la månen gjøre jobben med lyssettinga, da ble det idyll.

Tusen takk til alle sammen for denne flotte turen i kveld. Jeg nyter virkelig ett godt glass med rødt nå i sofaen. Detta ble en veldig fin start på ei ny uke.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg