Hvor langt må du dra for å finne ditt sommerparadis?

På vei tilbake fra en tur til søppeldunken stopper jeg opp og ser meg litt rundt.

Sommerparadis, hva er nå det? Hvordan definerer vi hva som er et sommerparadis? Det er nok ingen fasit på dette spørsmålet, hver og en vil ha sine kriterier for hva som vil være deres paradis.

Jeg stopper litt opp her og ser utover eiendommen min og tenker -har ikke jeg en liten bit av paradis her, et lite sommerparadis? Sola kommer kommer høyt over buskene fra øst og svinger seg over himmelen i sør med blikk ned mot verandaen min hele dagen til ho går ned i vest langt utpå kvelden. Fugle kvitter er så høyt at du kan høre ekko gjennom skogen, det er som å sitte i fugle inngjerding i en dyrehage. Dette må kunne kalles et lite stykke paradis.

Frokost ute på krakken.

Men et paradis kommer ikke uten litt små pyssel å drive med.

Det blir et og annet å drive med også når man har sitt eget paradis. Litt rydding etter at låve og uthus var rivi ned blir det. Noen busker lå på jordet, de måtte fjernes for at pappa kan komme frem med slåmaskin.

I filmen JAWS har vi den kjente kommentaren -whe’re gonna need a bigger boat. Jeg oppdaget at -I’m gonna need a bigger rope.

Dette ble for spedt for denne oppgaven.

Så jeg oppgraderte med noe grovere. Da alle fire hjulene fikk tak i bakken fulgte buskene med dit jeg ville ha dem.

 

 

Lørdagen vår gikk inn i minneboka.

Lørdagen gikk inn i minneboka som en dag vi gjerne tar flere av. Nå står søndagen her og lurer på om ikke vi skal snu oppmerksomheten til den, det skal vi gjøre. Litt mer skyer henger over vårt sommerparadis på denne dagen, det skal ikke få legge noen demper på dagen, mot kvelden skal det lysne ifølge yr.no

Sommerparadis, jeg tar kaffekoppen min og tar et steg ut i mitt.

Lag en fin søndag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg