Hva gjør et måltid eksklusivt?

Et bedre måltid.

Ja hva er det du setter som kriteria når du tenker at du har spist et bedre måltid?

Jeg har vel sagt noe om det før, det var vel noe slikt som at det er et måltid som jeg får uten å ha lagd det sjøl, at noen har lagd maten til meg. Det vil si at jeg har i mange år spist måltider jeg betrakter som et bedre måltid. Om det er fra en fin restaurant eller en kjent kokk, nei det er ikke det som ligger i mine kriterier. Om vi googler gjennom bloggen kan det hende vi finner hva jeg en gang skreiv, så arrester meg gjerne om jeg ikke gjengir kriterieriene rett.

Mitt dyreste måltid i kveld.

Veldig bereist er jeg ikke. Jeg har heller ikke spist på mange eksklusive steder, men jeg er sikker på en ting, den dyreste middagen noen gang har jeg spist i kveld.

Invitasjon fra brorsan om å komme på Jegergryte med sjøl skutt rype fra Kautokeino er ikke noe man sier nei til. Vi fant ut med et lite søk på kilopris på rype at i den gryta lå det rypekjøtt for over 2100kr. Ja kiloprisen er meget høy på rype, detta var nok det dyreste måltidet jeg noen gang har spist, kommer til å spise.

Så takk til kokken brorsan for meget godt stekt rype til gryta. Detta var helt topp.

Tiril tok det helt med ro i kveld. 

Dagen går fort.

Med en sein morra, sein frokost og en tur ut når jaktlaget feller elg, jo da forsvinner dagen som dugg for solen. Men det er nå greit, her har det blitt litt innetid og utetid i løpet av lørdagen.

Lag en fortsatt fin kveld. 

 

8 kommentarer
    1. Det der smakte nok – heldig er du med brorsan som deler fangsten!

      Det blir dårlig med mat her, om jeg ikke lager den sjøl, så for meg er et bedre måltid mest mulig «rein mat».

      1. Detta var veldig godt. Brorsan er flink med kjøttet. Han har også tidligere marinert rype og stekt over bålpanne, veldig godt å bare sitte «knaske».

            1. Takk så mye 😊. For i høst får jeg kose meg med kortreist kjøtt fra hjortefarm, og sjølplukka skogsopp til saus 😋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg