Høyttalere i LARGE eller SMALL?

Du må bruke øret og høre. 

Det er mange videoer på YouTube om hvordan du skal stille inn hjemmekinoen din. Denon bruker Audyssey til å kalibrere høyttalerne. Det fungerer bra her i stua.

Men så kommer spørsmålet som det er mange svar til, eller egentlig bare to svar til, for du får bare valgt om høyttalerne skal gå i SMALL eller LARGE.

Jeg har satt mine fronter og senter i LARGE.

.

Jeg har valgt å dele alle kanalene likt på 80Hz.

.

Subwoofer er stilt til 120Hz.

Jeg brukte et par timer på å prøve meg frem litt i går. Og dette var det som ga den beste lyden i stua her. Jeg gjorde et forsøk på å kjøre alle alle høyttalerne i SMALL, men da ble mye av trykket i lyden borte.

Nå så fungerer det veldig godt her. Veldig tydelig lyd, tilstedeværende og direkte lyd som gjør filmen levende. Det som mangler litt er bass, lav bass. Dali sin e-12f spiller veldig godt, men går ikke gjengi den aller laveste frekvensen. Det blir det gjort noe med.

Så om du skal gå for LARGE eller SMALL må du høre etter sjøl. Vi gleder oss til neste film.

Prøvde flere låter på Spotify og en av dem var Eminem sin Killshot.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg