Håper inderlig det gikk bra, ellers blir det pizza.

Hvor lang tid tar det å tine ei ribbe?

Det var en ting jeg var redd for, hvor lang tid tar det å tine ei ribbe? Jeg var så usikker på det, sjøl om detta er noe en har gjort i mange år, at jeg tok den opp forrige kvelden, så den er tint ja. Men så kommer det nye tanker i hue da “ho har vel ikke liggi for leeenge på benken nå da?” Gubba Noa sier jeg, er det ikke det ene så er det det andre.

Tenker mye på et ordtak når jeg havner i slike situasjoner. 

Du har sikkert sett Max Manus. Det var en ting som Kongen sa til Max Manus i den filmen “Det vil helst gå godt, Manus”. Det er en setning jeg sier til meg sjøl når jeg mister litt fotfeste, hvor hen jeg måtte befinne meg -det vil helst gå godt.

Så jeg setter min lit til at detta også går godt, med ribba altså. Jeg får middagsgjester idag som jeg gjerne vil skal få en god matopplevelse. Meen skulle alt gå til dunndass kan vi alltids bestille en pizza…håper nå inderlig jeg slipper det da.

Prøver å få litt oversikt. 
Fortsatt litt kaldt ute så fyr i peisen er høyst nødvendig, og koselig. 

Koste meg litt i går med Julegaven fra brorsan og Connie.

Når du får en hel ryggsekk med speke pølser, flatbrød, syltetøy og kjeks, ja da er det bare å spørre seg “har jeg nok vin til detta?”

Det hadde jeg, ihvertfall ei stund til, den er litt udrug den 3litern. Det ble et helt måltid av denna tallerken, jeg ble mett, salig og trøtt. Det ble ikke så seine kvelden, natta begynte på sofaen, så ble det senga til øya spratt i dag. Klar for dagen med støvsuger og forberedelser.

Jeg går og putter en pinne til i ovn og ønsker en fin 2.juledag. 

3 kommentarer
    1. Ribba blir best når den er krydret 2 dager i forveien, så med tanke på det så har den nok ikke liggi for lenge på benken. Blir nok et festmåltid 🤗

      Åh de pølsene der er skikkelig gode og jeg glemte helt å kjøpe inn det til denne julen, ble litt krise, men man kan jo ikke huske alt heller.

      Ha en strålende dag!

      1. Jeg har kjøpt ferdigkrydret og oppskjært ribbe på KIWI. Så jeg setter min lit til at den er god. Men takk, da veit jeg at den ikke har liggi for lenge på benken. Jeg kan maile et par ringer med pølse til deg så du har 😉 En strålende dag til deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg