Du kan gjøre det vanskelig, eller lett.

Det utgjør faktisk en forskjell.

Ja det utgjør faktisk en forskjell å ha litt utstyr når man skal drive med ting, uansett hva det skulle være. Slik som det å sekke ved uten en sekkekanal, ja det kan jo fort ta sin tid. Du har sikkert tatt opp ved å fra slike strisekker og kjent litt at det ikke er helt greit når kubben sitter fast. Vel da kan du jo tenke deg å skulle sekke ca 300 sekker med uten hjelpemiddel. Det går ei kule varmt, du skjønner, det kjekker ikke mindre når du skal ha veden ned i sekken.

Løsningen. Det er å erverve seg nødvendig utstyr til jobben, ja en sekkekanal. Tre sekken på kanalen, hiv kubbene oppi, dra kanalen ut og knyt. I går sekke jeg 30 sekker og kjørte de bort (3.3km hver vei) på 2t 30min. Forrige dagen jeg sekke uten kanal brukte jeg 4t 30min på å sekke 42 sekker, uten bortkjøring.

Til kvelds.

Ei lita økt ble det, men klokka var 2100 når jeg kom tilbake. Da var det godt med en dusj og litt munngodt. Litt seint ble det, øya begynte å duppe rundt midnatt og hue traff puta litt før 0100. Et nytt lag med hvitt har lagt seg ute på bakken, det kan minne litt om vinter her nå.

Dagen idag.

Den skal fylles med mer sekking av ved. 80 sekker er så langt pakket, da er det ca 220 sekker igjen.

Lag en fin dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg