Detta kunne gått riktig ille!

Når du står for nære kanten og er på tippe punktet.

Jeg skulle bare skyve vekk litt snø på kanten, litt der som tilhenger’n står, det kunne blitt slutten på atv’n i kveld.

Det er en ting med de atv’ene når du skal rygge, de lystrer like godt som en hingst i brunst…helt umulig å snu! Sånn blei det med atv’n her også, jeg prøvde å kjøre litt fremover, litt bakover og alt jeg oppnådde var å komme nærmere og nærmere kanten. Jeg tenkte ei stund at jeg skulle ta sats, gi full gass og vri atv’n slik at jeg fikk den retning bakken jeg sto ved, for så å kjøre ned den. Jeg tok ikke den sjansen, med skjæret på ville det blitt bråstopp i bunn av bakken.

Hvem skulle jeg ringe? 

Så kom jeg jo på det at jeg har jo XC70! Da var jo ikke detta noen stor utfordring, en stropp i henger festet på bilen, en stropp i henger festet til atv’n, som jeg satte i fri, så var den oppe og på trygg grunn. Men nå var jeg litt usikker på utfallet, blir ikke å kjøre så nære den kanten en gang til. Hadde den tippa ned den kanten hadde den rulla rundt og slått i stykker styre, speil og hendler. Godt det gikk bra.

Fortsatt god kveld. 

9 kommentarer
    1. Det blei flashback til 18-åring med sin første egne bil her. Hun som skulle svinge inn på bensinstasjonen, og ble så fryktelig oppmerksom på (skummelt !!!) politibilen som sto der at hun bomma litt, og braste inn i en altfor høy fortauskant. Foran politibilen. Hun som fikk to fine uniformerte rundt seg med spørsmål om alt hadde gått bra ?

      Bra ? BRA ???? Se på BILEN MIN !!! 🤣

      Tenker helst det var godt du ikke prøvde på noen manøver og satt på den ATV’n som kunne gått rundt… 😊.

      1. Huffameg, det hørtes ut som en ubehagelig opplevelse. Håper det ikke ble noen “senskader” av den reise der, slik kan gjerne bli sittende i minnet ei god stund. Jo den atv’n skal få holde seg langt unna den kanten, det ikke helt uten risiko detta her om man ikke følger med 😉

        1. Når du er 18, mest fryktelig flaut. Jeg var helt orden 😊, men den stakkars Taunus’n ble aldri helt seg selv igjen etter å ha fått trøkt inn forstillinga 😔.

          Du tenkte deg jo om, og fant en bedre løsning 👍.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg