Detta har jeg blitt god på .

Restefest.

Detta har jeg egentlig blitt litt god på, å lage noe ut av rester. Mat skal spises opp, det skal ikke kastes, rester kan alltid brukes til noe. Så idag ble det restefest.

Nå var det ikke så mye jeg hadde igjen fra middagen i går, det var faktisk bare litt pasta igjen fra den. Men hvorfor ikke bare slenge det i panna, rive noen ostebiter oppi, tomater og et par egg du rører inn i det hele. Dette legger du over et par skiver brød, det ble jo ikke så dumt detta. Helt greit på en tirsdag.

 

Som en liten luksus knekk på det hele tar du deg et glass vin, og slenger på litt fetaost, da snakker vi gourmet måltid med en gang, ikke sant? 😉

Målet er å bli mett, på et ok godt måltid så klart. Så i kveld ble målet nådd med restefest. Lag en fortsatt fin kveld. 

9 kommentarer
    1. Å, så gøy med tilfeldigheter 😃! Slang ut dagens Restefest i en av matgruppene mine på FB, og fikk så koselig tilbakemelding fra admin :

      «Jeg ELSKER begrepet restefest !❤️👍🏻 Det å lage noe digg ut ifra det man har igjen fra middagsrester og på lur i skuffer og skap … og attpåtil kalle det fest !! Det burde vi alle bli flinkere til ❤️❤️Vi kaster altfor mye helt brukbar mat i dette landet !! Heia deg M 👌🏻👍🏻👍🏻❤️«.

      Når du gjør det samme, så måtte jeg bare dele ! Heia deg, Knut Einar!

      #spisoppmaten

      1. Så moro å høre, takk takk. Det som er så spennende med rester er jo at alle retter blir ulike, det vil jo alltid være forskjellige ingredienser når du tar litt her og der fra middagene 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg