Det kjentes ut som en evighet sida sist.

Jeg skulle jo bare se på hodelykt.

Det skulle jo bare være en tur til XXL for å se på ei hodelykt, det ble så mye mer!

Først så skulle jeg, ja se på lampe, så var det jo denna Baileys flaska da, den var jo tom. Så da ble det en tur innom Polet for å rive med seg ei slik flaske, Men da jeg kom dit så ble det jaggu med et brett Ey’bro også, det var jo ikke helt meninga, men det går ikke alltid som man planlegger. Godis, jo det var vel et lite ønske om en liten pose med det, den posen ble ikke liten, den ble ganske drøy faktisk. Så sukkerslag…her kommer jeg.

SILVA

Jeg trengte mer LUMEN, og nå trur jeg at jeg har fått meg nok, mer enn nok faktisk. Valget ble ei SILVA lampe med 900 lumen. 

En hyggelig kar kom og spurt om jeg trengte hjelp når jeg var på XXL. Jo sa jeg, jeg trenger ei lampe som lyser godt, mer enn godt og varer ei lite stund ihvertfall. Han viste meg lampa som han sjøl brukte når han gikk med hund sin hver kveld. Den var på 500lm og hadde en prislapp på, var det kr600,- tru? Men så hadde jeg lyst til å gå ALL IN og kjøpe ei lampe som lyste ennå litt mer, ikke gå for en halv’go mellomting fra den jeg har i dag til 500lm. Så jeg fikk da neste forslag som var en SILVA lampe med hele 900lm.

Batteri tiden skal ligge på 4 timer med 900lm i plussgrader, 2 timer om det er minusgrader. Men om du slår ned styrken til minimum så skal den holde helt opp til 10 timer, og rundt 6-8 timer når du er i mellom-styrke nivået. Det skulle rekke for min del det, jeg bruker maks 2 timer på en runde. Så tanken om å gå ukas siste tur i dagslys ble jo skrote, jeg må jo gå når det har blitt mørkt, må jo prøve nye hodelykta skikkelig.

Og mørkt blir det i dag, det er overskyet og spådd nedbør, perfekt for en testtur til skogs.

Grenseovergangen.

Før jeg dro fylte jeg ut et innreise skjema på nettet, eller på mobilen. Da får du tilsendt en QR kode på mail, denna har jeg da ikke brukt for, skjønte jeg da jeg sto der. Men det er mulig politi eller toll ser på den, men de var ikke der når vi kom igjennom. Så vi fikk en runde i nesa med en Q-tips, vente 15 minutter og så dro vi hjem. Du får linken til innreise skjema her.

Det hele kjennes veldig unyttig ut. Om vi har Covid når vi kjører inn til Sverige så er det ingen som tester det, og om vi blir smittet i Sverige når vi er der, så synes vel ikke det på en test ca en time etter når vi skal hjem over grensa igjen? Ikke lett å forstå logikken, men nå åpnes det vel mer og mer. Det er ikke snakk om om vi får detta, det er vel snakk når vi får dette.

Skulle du bli smittet ønsker jeg deg et mildt sjukdoms forløp og raskt tilbake til hektene igjen. Lag en fin ettermiddag. 

2 kommentarer
    1. Den logikken skjønner jeg ikke jeg heller, ingen blir smittet og slår ut på test et quatter etterpå. Så hyggelig at det ble mer enn en xxl tur da, misunte deg skikkelig med sverigetur, en ting jeg SKAL nå om ikke så lenge vet jeg.

      Grattis med ny hodelykt og ha en fiiiiin lørdag 😊

      *Takk, det har vært et heftig døgn men virker bedre nå*

      1. Fortsatt god bedring til deg og en god lørdag 🙂 En Sverige tur er godt å få gjort igjen. Posen med godis skal nå straks få et besøk, har akkurat kommet inn fra tur til Granli Varden, som jeg ikke skulle til idag, men slik ble det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg