Covid-19 har blitt politikk?

Dagen starter alltid så positivt.

Ja det er blitt slik nå, hver gang en ny dag starter når du setter på nyhetene “vi har x-antall flere smittede registrert i dag, det er x-antall flere enn i går”. Og skulle ikke tallene vise seg, ja litt slik man har tenkt, så ja, ja da er man ute med å sammenligne “på denne dagen forrige uke”, litt alt etter om tallene viser seg å være på oppgang eller nedgang, føles det ut som.

Så, når jeg nå hører detta hver eneste dag, det kommer noen tanker…ja jeg hører om hvor mange som er blitt registeret smittet, men jeg hører lite om hvordan og hvor alvorlig sjuke dem blir dem som får smitten, og det nevnes lite om hvilken medisinsk tilstand og alder de smittede har.

Jeg blir litt kritisk til det jeg hører, jeg spiser ikke rått og røti av alt jeg får servert fra nyhetskanalene, eller fra statsmakten. Denne pandemien har sin pris, men den har også blitt det mest effektive midlet i å styre et folk med, bare skyt, men det er faktisk min påstand.

Det blir litt bekreftet når jeg hører denne sendingen for et par dager sida. Her blir det sammen med Covid-19 nevnt ord som “politikk” og “snart valg”…ja det faller tillit om mulig enda en smule…det er snart bare smuler igjen av tilliten, nei jeg tror den er borte faktisk, men jeg følger nå gitte rutiner…nå er det middag.

1 kommentar
    1. Ja dette er noe jeg har valgt å ikke forholde meg særlig til. De aller fleste blir ikke skikkelig syke, de blir litt vanlig lettere influensa syke. Mange har ikke symptomer med tester positivt. Når en ser hva slags psykisk innvirkning dette har på samfunnet, så tror jeg mange velger å være litt forkjølet. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før vi får opprør som det vi ser nedover i Europa. Godt en bor litt utpå bygda, så en kan leve et nesten normalt liv. Det er ingen som nekter en å finne på ting ute. Vi kan ikke sammenligne oss med land som har et annet helsevesen enn det vi har. Og er de så bekymret, hvorfor har ikke myndighetene bygd ut helsevesenet vårt? Om vi har for dårlige veier, for lite veier så blir det laget flere og bedre veier. Vi slutte ikke å importere biler til en viss andel biler har havnet på dynga, slik at det blir plass på veiene igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg