Opp og ut å vekke sola.

Ut og vekke sola. Sola står opp klokka 0839 idag, så da lurer jeg på hva jeg gjør oppe kl 0500 om morran, om hensikten var å vekke sola?

De to siste dagene, torsdag og fredag, var skikkelig tunge å komme seg ut av senga. Slik bruker det da ikke være, så jeg tenkte at det var nå godt det var rett rundt hjørnet på ei helg. Men da veit du, da spretter øya opp kl 0500. Da er’n vel ferdig lada og klar da, kanskje? 

Ettersom sola ikke kommer opp på ei stund får jeg heller ta på meg jobben som fyrbøter. Gradestokken har gjort et lite byks i natt og landet på -10,2’C. 

Så mens det brenner i ovnen står kaffen klar og jeg sitter foran pc og ser på Google Maps for å se etter ukjente veier en skal svive rundt på når Goldwingen igjen skal ut på veien. Det blir nok mest dagsturer i år også. Det hadde vært moro med en tur tilsvarende turen til Bergen. 

Så mens jeg venter på at sola, og frua, skal stå opp vipper jeg et par kaffekopper. Når sola kommer skal jeg være klar til å ta i mot den. 

Lag en fin lørdag. 

 

#blogg #helg #tidlig #morgenstund 

2 kommentarer
    1. Som gutt så har jeg “vokst” opp i campingvogn på ferier, har masse gode minner fra ferieturer. Jeg kunne godt ha tenkt meg vogn igjen.
      Sola titta frem den, føre snøværet kom. Vi får tru det blir likar i morra 🙂

    2. Må være greit med sykkel sommerhalvåret, selv om eg foretrekker bil og vogn da 😉 La merke til at du fikk opp sola til slutt, for det ble da lyst i dag og 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg