Mc minne fra 2014. To Honda – Ringebu.

DSCN0027

Ringebu 2014

Africa Twin

Goldwing

på tur fra Kongsvinger, via Koppang, over Ringebufjellet, ned via Lillehammer, Hamar og Odalen tilbake til Kongsvinger.

 

Det blir som regel litt seint på sesongen føre man får somla seg til å reise på en dagstur. Men søndag 7.sept klarte vi å få rydde en dag, vi begge hadde muligheten, slik at vi fikk kjørt oss en fin runde.

Brorsan hadde ikke prøvd seg på en slik dagstur før så det var moro at han fikk ?kjørt? seg litt på denne turen. Alt i alt så kjørte vi 486km. Vi reiste hjemfra kl 0900 og var tilbake ca kl 1845. Været var litt overskyet hele dagen, men alt som ikke er regn er fint vær, syns nå jeg da.

På de svingete veiene fikk jeg en brå påminner om at jeg ikke lengre kjører offroad sykkel, V-Strom, da fothvileren og hælen på skoen skrapte asfalten. Ja jeg må innrømme jeg skvatt litt. Så jeg måtte slippe brorsan føre meg og ta det litt med ro.

DSCN0053

 

 

DSCN0050

 

 

 

DSCN0057

Goldwingen overrasket veldig på forbruket. Jeg hadde en måling her hjemme, blandet kjøring, alene, jobbkjøring og med fruen bakpå. Den målingen lå på 0.6L/mil (39 US mpg). Men at jeg skulle klare å få Goldwingen på 0.49L/mil (48 US mpg) hadde jeg aldri trodd.

DSCN0081DSCN0078DSCN0082DSCN0083

 

Stormkjøkken, middagspølser, speilegg og baguetter.

YouTube video med bilder og film fra turen.

 

#blogg #mc #goldwing #honda #africatwin #ringebu #stormkjøkken #2014

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg