Trudde jeg var blitt invitert på fest.

Mobilen ringer, jeg skvetter opp.

Fra min lille dupp på sofaen, ja det er faktisk en slik lørdag som jeg hadde så god ro i sjelen at jeg tenkte “idag skal jeg få det til”, en liten dupp altså. Så jeg skrudde av varsler på mobilen, slo av tv’n og og snudde ryggen til verden for ei lita time på øye.

Så ringer mobilen, den er stilt inn til å ikke ta i mot varsler, men om du ringer meg, da kommer du igjennom, det må være slik om kontakt trenges, da får dupp være dupp. Men ja, mobilen ringer, jeg skvetter opp og svarer, uten å sette på brillene, jeg ser ikke hva som står på mobilen, så hører jeg noe pludring i andre enden. Jeg prøver å svare, men det er bare noen få ord og pludring i bakgrunnen.

Så får jeg på meg brillene og ser hvem som ringer (nevnes ikke her). Så tenker jeg “er alt i orden?” Jeg kjenner jo den som ringer, eller mobilen det ringes fra godt, og veit at det er små unger i huset, har det skjedd noe med mor eller far? Så hører jeg mor i bakgrunnen, så må jeg le litt, den vesle som hadde ringt trudde ho hadde ringt mormor, men det var altså meg 🙂 Så vi ble nok litt skuffa begge to, du trudde du hadde ringt mormor og jeg trudde det var noen som inviterte på fest…litt vel ung kanskje, men en morsom tlf å bli vekket av 😉

Sola kom opp og jeg gikk ned.

Veit du hva, det er ikke det at alt tar så lang tid, det er det å komme i gang som tar så lang tid. Etter at jeg kom hjem fra turen idag fikk jeg hyggelig kaffebesøk fra en kompis som har samme interesse som meg. Filme og redigere. Vi ble sittende å se på Davinci Resolve programmet og prate litt rundt det, jeg har jo så smått begynt å bruke det og viste litt av det jeg har lært meg så langt. Men redigeringa mi har ikke kommet i gang, men jeg rakk opp til soloppgang, det ble litt for mye skyer, jeg gikk ned.

Så var det ut og kjøre en tur. Pappa skulle ha hjem en safe, det var best med henger med tipp, så da fiksa vi det med hengeren min. Frokosten i dag ble middag, trur jeg, den ble ihvertfall rundt kl14:00.

Lag en fin kveld. Jeg har spretta opp en Norrlands og skal snike henda oppi godis skåla. 

9 kommentarer
      1. Jeg har aldri møtt den vesle, men har sett masse bilder og jeg ser for meg den vesle med mobilen, kanskje litt forundret over at det ikke var mormor som svarte 😀

        1. Nok litt forundret, tenker jeg 😄. Mens du har hånda i godisskåla, skal jeg ha sein kveldskos. Tilbehøret er klart, og jeg gruer meg litt til å steike reinsdyrfilet. Ikke’no er så lett å ødelegge som et godt kjøttstøkke..

          Fortsatt fin kveld til deg, og du – fint å høre at det er en dag med ro i sjela!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg