Tidkrevende prosess å lage film.

Film redigering.

Det krever sin tid å redigere noen filer til en film. Da jeg begynte med dette hadde jeg et kamera, et enkelt Windows Movie Maker program og alle videofiler ble lagt fint etter hverandre inn i programmet. Det eneste som ble gjort var å klippe de til.

Men som med alt, man vil ha mer og mer. Nå filmes det med to kameraer, som skal være synkronisert i bevegelsene som blir filmet, og programmet litt mer avansert. Ikke kjempe avansert, men noen hakk over Windows Movie Maker. Movavi er et program som er helt fint til mine produksjoner.

To kameraer, eller som på den siste filmen, jeg driver å laster opp i skrivende stund, er filer fra tre kameraer som skal synkroniseres sammen i filmen. Ja det blir mer og mer.

Det går fort et par dager bare å sette sammen en kort film på 13-15 minutter, jeg må gå ifra innimellom. Jeg ser meg helt blind på filer og glemmer hva jeg skal ha med, så da må jeg ta ei pause og komme tilbake. Men du slette tid, det er ikke det som er det verste. At det skal ta 3 timer å laste opp 13 minutter, det er ille!

Så jeg rekker ikke å få den ut idag. Ferie kickstart filmen 2020 får nok vente til i morra.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg