Sosialt og moro, men hva velger du?

Helga har inneholdt to morsomme og sosiale arenaer.

Men kan det ene være bedre enn det andre? 

Første punkt på agendaen var en motorsykkeltur med Mc Turer Kongsvinger, det er alltid moro. Vi kjørte en fin tur gjennom Lekvattne-Østmark-Torsby-Charlottenberg og tilbake til Krakken. Det ble en fin tur på rett i overkant av 200km. Vi stoppet og tok en matbit og en kopp kaffe i Torsby. Detta er en veldig fin og sosial arena å møte kjente og nye mennesker.

Andre punkt på agendaen min i går var en liten festsammenkomst med kolleger. Det ble et lite vorspiel og så ut på bowling. Så langt er det ingenting å si på denna sosiale arenaen, men så, etter noen øl og et par drinker begynner morgendagen å bli skummel. Ja du veit åssen det er når du har hatt en hyggelig kveld så kan dagen etter være litt tung. Slik blei det jo i dag da.

Så kan den ene være bedre enn den andre?

 Nei! Jeg synes begge disse sosiale arenaene er fine og morsomme, uansett hvordan dagen etter måtte være. Klart, en dag på mc har ikke de ringvirkningene som en tur på fest, men tross det så vil jeg ikke være disse sosiale arenaene foruten. På mc tur prates det om mc, turer og opplevelser. På fest blir det mer, ja, allsang på høyt nivå, ikke egnet på tv…?

 

Fikk ikke gå hjem

Etter å ha takket for kvelden til kollegene tenkte jeg at jeg skulle ta beina fatt og gå hjem, det var målet. Så jeg begynte å gå fra sentrum og retning hjem. Jeg har gått hjem før, på vinter med snø til knea i boots og dressjakke så en spasertur gjennom skogen på sommer/høst skulle jeg vel klare fint. Jeg kom ikke så langt før mobilen ringte, jeg skvatt litt til der jeg gikk, hadde ikke forvente at den skulle ringe på den tida døgnet.

-Hvor skal du?

-Jeg skal hjem, svarte jeg.

-Skal du gå til Granli?

-Ja det var tanken, svarte jeg.

-Glem det, jeg kommer straks!

Så slik gikk det, der kom tremenningen min og plukket meg opp og svingte meg hjem.

Frisk luft uten å løpe.

Ettersom høyre kne har “knela” litt ble det ikke noen løpetur i dag, det hadde det ikke blitt uansett, så ble det en gåtur. Fest i går, ingen løping i dag. Men jeg trur sannelig at at venstre kne har vært litt brått ned i gulvet under hard bowling kamp, for det kneet har fått seg en smell. Men det ble nå en fin tur, godt med frisk luft, kaffe og sjokolade.
Krysser finga for kjapp healing på knea så jeg kommer meg i HOOKA skoa så fort som mulig. Men det står flere ting på agendaen fremover så tid må tildeles og prioriteres.

Fortsatt god søndag.

2 kommentarer
    1. Høres ut som om at helgen din har vært veldig fin. Her har det vært rydding av garasje og avslapping, men kos har det vært uansett. Ha en god start på ny uke og god bedring på kneet 😊

      1. Det viktigste er at man gjør det man føler gir lading til ny uke, det er individuelt fra person til person. Kneet, jo det skal få teste seg idag 👍🏻
        Lag en fin uke 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg