Slik skulle det jo ikke bli!

Vi skulle jo egentlig sitte inne med inne vær.

Lørdagen skulle egentlig være en innedag, det skulle være grått og kaldt, ihvertfall ikke en motorsykkel dag. Men så blei det jo det allikevel da! Det var jo fint og litt dumt for jeg måtte vente til langt på ettermiddagen før jeg turte å gjøre meg en tur. Må vente litt veit du, når man har vært på festlig lag kvelden før.

Men sola hang nå godt på himmelen utover eftan og kvelden så en runde fikk jeg nå gjort. På UNO-X møtte jeg Amcar folk som var ute på raggen. De fikk virkelig en knakende fin Påskeaften i det været. Men jeg lurer litt på hva min egen by, Kongsvinger tenker, stenger alle Amcar’s ute, byen vår ligger jo død! Det eneste som er forskjell på en krigsherjet by og Kongsvinger er at her er at i krig er alle bygninger ødelagt og gater tomme, her står bygningene…gatene? Ja de er faktisk like tomme!

Jaja de søpler litt og roter litt når de kommer susende gjennom byen, og på byens parkeringsplasser. Detta har kommunen maskiner til å feie opp med, de kjører da rundt og feier og soper driver på hele tide ellers. Om de tar en ekstra runde etter at byen, potensielt, kunne hatt 2-300 biler her en kveld hadde ikke vært store pina, jeg trur bensinstasjoner og gatekjøkken hadde tatt i mot en omsetnings boost.

Vi lever! …not!

Ville ta turen over.

Jeg tenkte på om jeg skulle ta turen over til Charlottenberg, der hvor liv kan leves sjøl om du har motor som hobby, men temperaturen sank i takt med sola. En motorsykkelist, spesielt på en helt åpen sykkel, kan ikke skru på varmen. Jeg merker at jeg ikke kjører Goldwing GL1800 lenger. Med Goldwingen var tidlig og sein sesong ikke noe problem, der satt man godt beskyttet for vind. Jeg kjører sjøl om det er kaldt nå også, men finga må få ett eller annet form for varme, det er der det stopper først.

Ny runde med turskoa.

Idag er det ny utflukt med turskoa på. Det er en runde som heter 6-torps runden, med et lite gjensyn med Arons hule som skal nytes i sola denna 1.påskedag. Arons hule har vi besøkt før, den kan du lese her.

Lag en fin dag, så kommer det vel en oppdatering fra turen her utpå kvelden.

Er tilbake med årets heteste hårmote…hjelmsveis 😉 

4 kommentarer
    1. Årets hårmote, du liksom. Du har sikkert den hvert år 🙃.
      Så flott at finværet kom, vi var heldige her au 🤩. Hvorfor i all verden stenges byen for Amcar-folket ? Noe så teit… Lenge siden jeg kunne ragge rundt i en Camaro (dessverre ikke min) – men gosj så gøy det var å høre V8’ere dra på når folket var samla ❣️

      Vesten din fikk en liten gåte-utfordring til å snike seg frem. Siden det er YesMan-år, så får du vel enten gjette eller kaste inn håndkle 😉:

      Hvorfor liker mannfolk så innmari godt jenter i lakk og lær ?

      1. Årets hårmote har jeg hvert år ja, ikke engang den beste frisør kan kopiere den 😉

        Kongsvinger er en spøkelsesby for alt som heter liv og røre, rett og slett trist.

        Vesten min All In, tenker du på? Ja jo den passer godt til detta året den 😉

        Lakk og lær…det har jeg ikke noe svar på, da må du spørre “mannfolka” 😀

        1. Behøver ikke spørre engang, vettu 😄. Riktig svar er at de jentene lukter så godt av ny bil 😉.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg