Sånn, da er vi i gang.

Nå er det bare ei helg igjen.

Det er mange måter å telle på, mange måter å bruke tall på.

Om jeg nå skal bruke tallene riktig nå, i min fordel, for at det skal virke veldig kort til ferie, ja da skal jeg telle helger. Det er faktisk bare ei helg igjen til ferie. Om jeg teller dager, ja så er det to uker igjen, 10 arbeidsdager. Så til min fordel teller jeg helger, bare ei helg igjen føre “oppløps uka” begynner så er det sommerferie.

Det blir en knallstart på ferien denna gangen, bilen må pakkes allerede på fredag for tidlig avreise på første feriedagen lørdag, det skal tråkkes i historiske fotspor. Men det ligger litt frem i tid så vi kommer tilbake til det.

Nå skal vi først se oss gjennom denna mandagen, en grå “dagen derpå” etter regn. Men vi får tru det letter utover dagen.

Lag en fin dag. 

6 kommentarer
    1. Jammen savner jeg fremdeles den deilige forventningen frem mot langfri 🤔.

      Blir det «bare» berømte fotspor, eller trasker du Sluskedilten også ?

      1. Vi skal gå Sabotør ruta, eller deler av den. Så det blir å gå i historiske spor. Det skal også være flyvrak deler en sted der også, også skal vi gå opp Gaustatoppen.
        Men Sluskedilten…den har jeg aldri hørt om 😀

        1. Sluskedilten er en bit av historia til anleggsluskene, eller rallarene om du vil. Stien går fra Vemork, opp og under rørgata til Vemorktoppen.

          Etter arbeidsdag på kraftverket var det bratt heimveg til ei skål suppe og litt søvn.

            1. Bare hyggelig 😉. Om dere skulle ha tid og mulighet ligger Selstali seter ved foten av Gaustatoppen – serverer festmaten i Telemark: rømmegraut og spekemat 🙂.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg