Noen jakter med hund og hagle, jeg XC70.

Ved tvil, kontakt en jeger.

Jo det var slik. Turen jeg gjorde i går, den foto safarien, den endte jo med storfugl i fryser.

Jeg kjørte langs en grusvei da det plutselig høres et lite dunk i bilen. Det er noe som flakser ved siden av bilen, jeg stopper og går ut av bilen for å se hva detta kunne være. At det var noe stort kunne det ikke være, det var altfor lite et dunk til det. Jeg går bortover veien en god bit, men ser ingenting. Det var først når jeg gikk tilbake mot bilen at jeg fikk øye på ei røy som lå i skogkanten.

Det slo med vingene og gikk bortover bakken for å komme seg unna meg når jeg gikk mot den. Jeg tolket det dithen at den hadde fått seg et svimslag. Så jeg tar turen videre og tenker at du skal få muligheten til å komme deg, så reiser jeg opp igjen om ei stund og ser om du har kommet deg igjen.

Jeg filmer en liten snutt og sender det til en jeger, brorsan. Han slår på trå’n med en gang han åpner meldinga. Beskjeden var klar, den må vi ta, den er dausjuk. Så tok vi turen tilbake dit den lå, så sant som sagt, der lå den fortsatt like ugrei som da jeg reiste fra den. Det eneste riktige var å avlive den og gjøre nytte av den, slik man skal med jaktbytte.

Så slik ble det, noen bruker hund og hagle til fuglejakt. Jeg brukte Volvo XC70.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg