Når du setter deg ned etter helga…

…skal du ha ro i sjela.

Det er noe rart med lufta oppe i Trysil, den burde jo kunne brukes som medisin, lystgass? Nei glem det, Trysil luft, det er tingen. Det virker ihvertfall å virke slik på meg, for det er bare et sted jeg sover godt, og nogenlunde godt, i helga sov jeg godt. Det ble jo ikke mindre enn 12 timer 30 minutter, helt uavbrutt, fra fredag til lørdag. Detta får jeg ikke til noe annet sted.

Natta til søndag, idag, var bare avbrutt med en liten tur på do, ja det hender seg at en må på do slik på natta, da lå jeg våken littegrann, så sovnet jeg og sov til 0830. Det er jo også helt knall, imotsetning til det som er normalen.

Og når jeg er på tur, ja da er påsan god å krype ned i.

Spiser godt på tur.

Det er ikke mangel på skikkelig mat, god mat og matnyttig mat. Pappa hadde med seg to veldig gode biter med elgkjøtt. Det ble et par skikkelige kraftfor middager, og elgkjøtt til frokost med speilegg og brød.

Da vi kom hjem var det ikke noe dårlig måltid som sto å ventet på oss der heller.


Det ble vafler på Gnolla på lørdag.

Ny bil på tur.

Toyota’n var en knakende grei bil, lettkjørt, gikk billig og alltid garanti for at den starta. Men den hadde noen begrensninger som jeg ikke kunne ha lenger. Jeg kunne ikke dra tilhenger, den var veldig lav, dårlig bakkeklaring.

Så det ble slik på mandag at jeg gjorde en handel og fikk byttet ut Priusen og fikk en Volvo XC70 2008 modell med 185hk/400nm. Her har jeg en bil jeg kan bruke til alt, masse krefter (fant jeg ut)og 4×4 med god bakkeklaring.

Første turen tur-retur Trysil/Kongsvinger gikk på 0.88L med tilhenger, skiboks og mye vind, veldig mye vind på turen.

Ja du ser på bildet at det var ikke mye snø på selve veien oppover. Det var bløtt og klinete. Men jeg fant et lite felt med snø og is, der tok jeg en bakkestart for å sjekke at 4×4 slo inn. Det var nesten så jeg dro draget av tilhenger, påførte både meg og pappa viplasj…4×4 fungerte til tusen, momentant innkobling!

Takk for fin tur og fine samtaler til pappa 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg