Næmen Erik da, se på velse’fisken da…

Fiskelykke rundt et bål.

Men se på’n da, se på de øya, se på det ansiktet, se på det uttrykket.

En fiskers drøm, et sårt trengende napp etter en lang dag på isen, frokosten som uteble, ble valgt bort for drømmen om fisk til frokost var så stor at bare en kopp kaffe satt i magen da han gikk ut døra og mot den store dagen på isen med pilking.

1 time, 2 timer…til slutt satt den på, den, den veslefisken, den som skulle romme magen til’n Erik som bare hadde fått den ene koppen med kaffe en grytidlig morgen denne lørdagen.

Gleden var til å ta og føle på da jeg fikk så Erik, da han dro denna fisken opp fra vannet, stolt gikk til land, viste den frem til sin kjære som satt og ventet ved et godt tent bål i håp om at maken skulle dra opp frokosten med pilkestikka.

Stolt satte Erik seg ned, sløyet fisken, stekte den og serverte den på den flotteste måte bare han kunne – Abbor på planke. 

En fin dag i Fløytkanten – Lierfløyta.

Ja det ble en veldig koselig dag, ikke bare rundt fløytkanten på Lierfløyta, den ble også avsluttet på Manis med god mat. Jeg lar egentlig bildene snakke for meg og ønsker alle en god søndag. Dagen min startet 0430 så nå skal jeg spenne på meg skoa og gå en tur til skogs.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg