Midt i ulveland gikk vi hodelykt tur.

Det måtte jo komme som forslag fra Hyacith.

Ja da, er vel mer moro på en fredags kveld etter en laaang uke på jobb…uka var like lang som vanlig, men noen ganger kan ukene kjennes lengre ut.

Denna uka var laaang…

Så når helga kommer ser man jo bare et syn for seg, ihvertfall denna helga, og det er synet av sofaen som trofast står og venter på deg med åpne armer, omtrent som en hund som møter deg i døra med logrende hale. Slik skulle vi ikke få det denna fredagen nei. Neida, Iselin, altså Hyacinth, sendte en melding på Tur-gjengen chatten vår om ønske å gå hodelykt tur til Arons hule. Vi to, Ingeborg og jeg, vi hadde jo ikke hjerte til å si nei, da denna lille skapningen, med liten sekk på ryggen og hodelykt på hue, denna lille tur vennen vår, hadde lyst på denne turen. Så for å være støttende og gode ble vi med.

Vi møttes på Bæreia klokka 1630. Den første biten gikk vi uten hodelykter, men da vi skulle gå av veien og over på sti, da ble det mørkt da. Sekken var pakket kvelden før. To bokser med Monster, to polar brød, 4 hardkokte egg og ei plate sjokolade.

Vi trasket og gikk innover tussmørket. Det gikk veldig fint første delen. Men så kom vi til dissa Torpene som ligger langs ruta, 6-Torps runden, da begynte temaet å handle om spøkelser, gjenferd og ei stund der var vi innom ulv. Jeg er ikke så redd for gjenferd og spøkelser, jeg trur ikke de kan volde så stor skade sjøl om de kan være ubehagelige, og fysiske, det har jeg fått oppleve. Men ulv, det tenkte jeg litt mer på, der vi gikk i området hvor det visstnok skal være observert ulv i elgjakta. Og med to hunder med på turen var jeg litt ekstra våken. Og når Ingeborg fortalte at ho hadde en gang sett ulven i hvitøyet, ja da kjenner jeg at sjansen for ulv trumfer spøkelser og gjenferd.

Nå møtte vi ingen av delene på denna turen, godt var det.

Han her veit du. Han skryter så fælt av dissa Crispi Kongsvoll støvlene sine at han går jo ikke utenom vannhulla. Det skulle jo straffe seg litt på denna turen, plutselig sto han med vann til over knea😜 Riktignok uten å bli bløt 😁 Både sko og bukser var vanntette.  

Hyacinth klagde så fælt på hodelykta si innover til Arons hule, det var jo ikke lys i den “billige Europris” lykta. Men da ho fikk i 3 nye AAA batterier, ja da lyste jammen den lykta også, som slettes ikke er ei dårlig lykt. Det var en LED lenser. 

Ingeborg hadde ei veldig bra lykt. Det var en oppladbar lykt som jeg har. Men da jeg spurte hvor lenge den varte ble ho litt redd for å gå tom for strøm så ho ringte hjem til gubben for å høre hvor mange timer den varte før den gikk i svart. “Fy faen om den går tom på turen, da ringer jeg gubben så får’n komma og hente meg” var kommentaren. Det skulle vise seg at den lampe skulle visstnok vare i flere dager, sjøl om den ble litt svakere på turen hjem 🙈  Lampa mi varer i ca 8 timer på styrke en og litt under to timer når den står på fullt, da med 900lumen. Overraskende nok var batteri indikatoren fortsatt på fullt da jeg kom hjem etter tre og en halv times tur. 

Takk for turen, det var en knall start på helga. Nå settes kursen til Karlstad 🍻

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg