Litt seint å fortelle om søndagen?

Det en gang en søndag.

Idag er det onsdag, det er lille lørdag, det er tre dager sida denna turen ble gått. 

Jeg hadde ei helg hjemme i helga, det ble mange, mange timer foran pc og redigering. Så kommer det ei melding om en tur, en tur som vi har pratet om å gå for lenge sida, helt sida snøen lå på bakken og denna turen ikke var nor særlig å gå.

Ikke hadde jeg tenkt meg ut, jeg var ikke noe særlig i humør, det var tjukt mellom øra, for å si det sånn.

-Du blir vel med på tur? Hyacinth sendte snap.

-Nei, jeg hadde ikke tenkt meg ut i dag, ikke særlig i form. Jeg sa det som det var.

-Men! Knutern, du er jo alltid med. Hyacinth ble litt overrasket over at jeg takket nei.

-Ja, men jeg er ikke noe i form, sa jeg.

Da går det ikke mange sekundene, så ringer mobilen. Det er Hyacinth.

-Du Knutern, du er jo alltid med på turene…

Så ble det det tur på meg også da. Jeg rakk akkurat å koke to egg, smøre to polarbrød og hive meg i bilen. Det ble en veldig fin tur, det gjorde godt og resten av søndagen ble egentlig grei. Det var mye liv i skogen, i form av hjortelus. Det myldret hjortelus over oss. Utrolig nok hadde jeg ikke med noen hjem. Jeg trur det hjalp godt med skall klær og en buff på hue.

Da jeg kom hjem heiv jeg meg på en runde til. Det ble Granli Varden etter fellesturen. Alt i alt ble det litt over 15km i Cripsi Kongsvoll skoa den dagen. Gulvvask når jeg kom inn.

Lag en fin lille lørdag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg