Lenge sida sist jeg delte slike refleksjoner.

Det er ikke alle du bør ta med deg på veien videre.

Det er mange mennesker man møter gjennom et liv. De fleste er gode å ha med seg på veien. Det finnes mange gode støttespillere, rådgivere og kunnskapsrike mennesker som sitter med mange gode råd og livserfaringer det er godt å støtte seg på og lytte til. Er man lydhør på disse menneskene og tar rådene til vurdering når du skal gjøre valgene dine, så har du en god sjanse for å gå en god stødig vei.

Så er det noen ganger man møter mennesker som har litt andre intensjoner. Det er de som har, kan det virke som, har behov for å lage uro rundt seg. Om det ikke har vært diskusjoner, blitt diskutert og kverulert i løpet av en dag, så er det liksom et mål å få til slikt i løpet av dagen. Slike mennesker er slitsomme, men fordelen er at man veit hvem dem er og kan på forhånd forberede seg når slike må møtes.

Så har du de du ikke ser før det er for seint, alt for seint. Dette er de verste du kan bli utsatt for. Det er de menneskene som gir deg inntrykk av at de er like deg, samme interesse, samme behov, bekrefter alle dine tanker og følelser som du deler. Så…så viser det seg at ingenting av dette stemmer, alt er bare sagt for at du skal høre det, sagt for sin egen del til utnytte og bruke deg så lenge det passer for seg sjøl, for så å trekke seg med et glatt “beklager”.

Det er faktisk ikke alle man kan passe seg for, noen er så gode til å sno seg at man ikke blir obs før det er for seint.

Kranglefanter, kverulanter, ja alle disse er kje å være rundt. Disse menneskene er bare slik, de kan nesten ikke noe for det. Men verst er det med de som er så bevisste at du ikke ser dem før det er for seint, disse menneskene har en gjennomtenkt plan når de trer frem i sine spindelvev av løgner. Disse menneskene kan fort gjør mye skade.

Lenge sida jeg har delt slike refleksjoner. Ønsker alle en god kveld og fri fra alle slike opplevelser. 

8 kommentarer
    1. Ja det er sant, det finnes mange forskjellige mennesker med mange forskjellige intensjoner. Det er leit hvis man møter på de som ikke er bra for deg eller generellt, slike mennesker vil man ikke ha i livet sitt. 🤦‍♀️

      Men man tror jo liksom ikke at noen er ute etter å være verken ufine eller uekte. Jeg vet jeg kan være litt naiv siden jeg alltid tror det beste om folk, har brent meg på det i mitt liv.

      Ha en fin kveld du også 😊😊😊

          1. Har hatt en tøff dag, en tøff tid, men skal riste det av meg, slette noen minner fra hue og se fremover. Som jeg skriver, ikke alle bør få være med fremover ei heller forbli i minnet.

    2. Nei, det er ikke alle man kan passe seg for. God refleksjon. Dette er bare litt tankespinn i en kveldstime, men jeg tror vi alle kan ha perioder i livet hvor man er ekstra sårbar, f.eks i forhold til bekreftelse. Da er det fryktelig vondt å ende med et svik. Jeg håper for alle som møter slikt, at de ikke sparker seg selv (jeg burde skjønt, jeg burde sett….) og sånn sett legger stein til byrden. At de klapper seg selv litt på skuldra for å være et menneske som møter andre uten mistenksomhet. Og ja, det kan/vil være vanskelig, men hva er alternativet ? God klem til alle som trenger, eller vil ha.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg