Kraftbransjen gnur seg i henda når du betaler regninga.

Bruk strøm da strøm er billigst?

Strømmen er dyrest når mange bruker strøm samtidig, på morran og på ettermiddagen.

Ja, så da skal vi ikke bruke strøm på morran til frokost og matlaging, du må heller ikke bruke strøm på ettermiddagen for da skal alle spise middag. Tidsprising av strøm er for meg en ny type kjeltringstrek!

Kraftbransjen ja, de har fått enerett på all tilgjengelig kraft i Norge og gjort det til sin egen, hvem kan eie norges vannkraft? Tilhører ikke landets resurser landets innbyggere, ikke enkelte private selskaper?

Norge står for fall og du får betale prisen.

 

-Gi folk noe å leve for, ikke kjempe for. 

1 kommentar
    1. Få med at dersom veldig mange flytter strømforbruket til “uvanlige” tidspunkt i fremtiden, for å få billigere strøm.
      , så blir det en ny topp med forbruk, og prisen går automatisk opp. Helt umulig å spare penger, egentlig.
      Men det er fellesskapet, altså staten, som tjener mest på strømprisene. Pluss at de kommuner som har eierandeler, tar ut det de kan av overskudd. Penger som muligens burde gått til nettet, altså infrastrukturen. Jeg ser hvordan stolpene ser ut her jeg bor.
      Jeg har fått irriterende store regninger i vinter, selv om jeg har spinket og spart på strømmen som bare det. Holder det temmelig kaldt. Trygden er lav, og normalt legger man jo bort litt penger hver måned for å spare opp til større regninger som kommunale avgifter, med mer. Men ikke denne gang, for det har ikke vært noe å spare. Jeg skal nok klare meg, men det er mange som har det verre enn meg pga høyere boutgifter. Da svir strømregningen. Tåpelige forslag fra populistene blant politikere om å gi en ekstra klatt via bostøtten, fungerer dårlig. Det er veldig mange som ikke har bostøtte og dermed ikke får hjelp. Uføretrygden gir stort sett ikke bostøtte, pga de teller brutto inntekt, ikke hva du får etter skatt. Folk på sosialhjelp kan søke bostøtte, men får de, er det kommunen som sparer penger, for på NAV avkortes krone mot krone.

      Det skal ikke være enkelt 🙂 Jeg har minner om strømregninger på klattebeløp, ca en hundrelapp pr måned om vinteren for en leilighet. Noe var bedre før.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg