Jeg lar meg provosere og sier som Kongen ville ha sagt det -Kjære landsmenn.

Ja det er litt slik jeg også vil begynne her, med en litt oppgitt tone stemmen.
For er det ikke slik, at det har falt noe hvitt på bakken. Det skjer om og om igjen, hvert eneste år, det har faktisk skjedd i veldig mange år, helt siden hesten dro kjerra etter seg, og lenge før det.

Det heter snø…

….den kan være glatt…

…og da må du avpasse farten din etter forholdene!!!

Statens vegvesen sier at årsaken til kaoset på veien her en dag var for dårlig saltet vei…?

Ehhhh nei! Det er faktisk du som bilfører som har kjørt for fort! Du har ikke avpasset farten din etter forholdene! Du har gjort en dårlig vurdering av vei, føre og omgivelser! Det er ingen andre enn din fel!

Så om det nå er slik at det er så mange som har en så dårlig vurderingsevne når de sitter bak rattet på en bil, da må jeg si at jeg ikke føler meg veldig trygg sammen med dere på veien!

 

Lar meg provosere.
Ja jeg må si at jeg lar meg provosere litt av, både det som står i media, og av bilister som er så dårlige til å kjøre bil.

Om det er sant at Statens vegvesen konkluderer med at kaoset på veien skyldes dårlig salting, ja da mister jeg litt trua på Statens vegvesen som faginstans.

Jeg lurer på hvordan vi klarte detta før? Sjøl så har jeg vokst opp med camping ferier, sommer, vår, høst og….hold deg fast….VINTER! Og den gangen var det ikke snakk om noe 4×4, men rein bakhjulstrekk og vi kom oss fram dit vi skulle. Bil og campingvogn uten skader.

Og du…lykke til på veien, jeg håper du kommer deg frem uten å skade deg sjøl eller andre.

I kveld dropper gradestokken under -16’C. Det brenner godt i ovn og kvelden er ennå ung – Lag en fin en.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg