Hvor mange grader har dere i stua de denne søndagen.

Forberedelser til harde tider.

Det er vel bare å begynne å venne seg til detta, om du ikke skal blø i hjel kontoen i vinter 😒 

Det er med litt dårlig humør jeg sitter og har det kaldt i stua. Er det slik det er å bo i ett av verdens rikeste mest velstående land? Ja det kan se slik ut, ihvertfall når de som vi la vår tillit til å styre og forvalte dette landet og dets resurser på en god måte sviktet! For svikte har dem gjort, men glem nå ikke det at det er en prosess som har skjedd over lang tid. Det er ikke bare Støre og Vedum som skal ha skylda her, her er det mange tidligere sittende regjeringer og politikere som bør stilles til rette for landssvik!

Hvor var det jeg leste at eksport av norske resurser/kraft brøt med Grunnloven? Brøt med Grunnloven…også blir ingen stilt for retten??? 

Men som en middelklasse, under middelklasse, lønnsmottager hva får jeg gjort? Jo jeg får nå gjort det mange er fornøyd med og føler at de har gjort sin borgerlige plikt…stemme. Men hva er det å stemme i Norge? Å stemme i Norge er å gi folk en følelse av å kunne ha en innflytelse på det samfunnet de lever i, å kunne opprettholde en rett til folket så vi kan kalle oss et demokrati. Men der stopper det! Når valget er over begynner partiene å skape avtaler og samarbeid seg i mellom, det kommer partier i posisjon som ingen vil ha, de har knapt fått stemmer i folket, men de inviteres til et samarbeid av de store partiene, som ikke er store nok til å få flertall. Da er det å gi og ta for å få gjennomslag for sine saker, og gi til de små for å få støtte. DEMOKRATI??? Ingen vil jo ha dissa der!

En liten utblåsning over en kopp varm kaffe her på morran. Det er i grunn lite utblåsninger her på denna sida, jeg trur det er i ferd med å endre seg.

HOOKA skoa skal snart på og en 8 km tur ligger foran meg, det er da ei stund på dagen jeg holder meg varm.

1 kommentar
    1. Grunnloven er en juridisk artifakt uten praktisk betydning. Det går ikke an å “bryte” grunnloven og de som typisk snakker om denslags er nynazister (selv om de kanskje ikke alltid forstår dette selv). Men når det er sagt, jeg bor i Østerdalen og her er det ingen kjære mor om vinteren. En jeg kjenner bor like ved Malaga i Spania. Han har billigere strøm enn meg men ikke engang noe i nærheten av det samme oppvarmingsbehovet. På denne tid av året har jeg pleid å sette på varmeovn om natta (fordi frosten pleier å komme i september) men det er økonomisk suicidalt med de prisene vi har nå. Så det blir litt “hytteliv”. Jeg våkner med rundt ti grader i rommet og det første jeg gjør er å fyre i ovnen. Så lager jeg kaffe. Jeg antar det blir en interessant vinter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg