-Gi meg fri, synger Jan Teigen.

Solcellene trenger sol.

-Gi meg fri, synger jan Teigen. Ja det trengs nå, påsken er ikke langt unna. 

Som ett solcellepanel trenger sol, ja så trenger jeg også litt sol nå. Og sola ser ut til å komme, ihvertfall for idag. Men det ser mørkt ut til i morra, da er det spådd en hel masse snø igjen. Veldig mye snø trur jeg faktisk. Men jeg har vært og kjøpt meg snøfreser, så nå kan jeg hjelpe til litt med fresinga. Jeg har en fantastisk huseier som holder veien og plassen her rein for snø, men nå kan jeg være med og bidra litt hus vegga sjøl også.

Men du store min, hverdagene tapper ikke bare kroppen for energi om dagen, men jeg trur hele sjelen går i kollaps snart. Det går imot påske nå og det er den lille tråden jeg har å henge meg på, de dagene, de påskedagene, de må inneholde masse positivt, masse lading ellers så veit jeg da ikke om jeg klarer å se frem til sommeren. Helt ærlig sagt, og ærlig skal man vel være om det koster litt. Det har vært dyrt å være ærlig så langt ihvertfall.

Vi får si som Kongen sa til Max Manus -Det vil helst gå godt Manus. Og så får vi bare reise oss opp og gå på, vi skal ut med skoa på, det er helt klart.

Og skoa på hadde jeg i går. Da ble det en fin time i skogen med brorsan, Milla og Tiril. Og jammen tok vi ikke igjen pappa og Lita også, de hadde gitt seg ut på samme tur som vi skulle gå så vi tok dem igjen på turen. Det var godt å komme seg en tur ut. Vi var de første som gikk opp sporene etter det siste snøfallet, litt trått å gå på visse plasser, men det gikk fint. På Søndag hadde jeg som mål å gå til Granli Varden hver dag, det falt helt igjennom da første dagen i uka var gjennomført. Så det var godt å få seg en tur ut i går.

Nå sitter jeg med en kopp kaffe og stiller meg inn til en ny dag. Bare vi får knekt uke 12 og 13 nå så kommer påskeuka, DET skal bli godt.

Lag en fin dag, forberede deg på snøfallet og sørg for at du har kaffe på kanna, så skal du se det snart er helg 😉

2 kommentarer
    1. “Spennende” nabolag å gå tur i om man kun ser på kartutsnittet. Jeg er enig i at det er noen seige uker de siste med snø, før det blir bare veier igjen. Særlig når det er spådd ennå mer av det hvite. Men våren kommer stort sett sammen med påsken, så håpet er lysegrønt.

      1. Jeg håper det snur rundt påske ja. I natt har det blåst fælt at jeg nesten ikke har sovet, og nå skal det komme ett lass med snø. Blir en spennende dag idag 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg