En litt spesiell følelse å pakke ned.

Detta har vært en stor del av livet i mange år.

Det var en litt spesiell følelse å pakke ned noe som har vært en så stor del av livet mitt i veldig mange år. Men nå har jeg tatt en avgjørelse om å legge detta på hylla for ei stund. Ingenting er til salgs, det er godt pakket ned så man skal aldri si aldri, men på ubestemt tid vil nå alt ligge på kottet i kartonger. 

Jeg prøvde🤷‍♂️ Tanken var å kjøre den lille svarte Knerten (Kia Venga) til den ga opp, men det ble jeg som ga opp først. En vinter med den lille bilen gjorde at jeg satte meg ned å tenkte godt igjennom hva jeg skulle gjøre. Det ble for og imot en rekke ganger. Hver gang jeg tok en tur med KTM’n var jeg sikker på at jeg ikke ville selge den, men så satte jeg meg i Knerten og tankene surret mot vinteren og forrige vinters utfordringer.

Så med mange runder frem og tilbake så falt valget på at KTM’n skulle selges til fordel for en litt mer robust bil med 4×4. Så der er vi i dag.

Det har blitt kjøpt inn en del utstyr gjennom årene med mc kjøring. Nå er alt pakket ned i kartonger og satt på kottet. Der skal det få ligge på ubestemt tid. Ingenting er til salgs for er det noe jeg har erfart er at man aldri skal si aldri. Skulle det dukke opp en liten mc drive i meg igjen der fremme i tiden så har jeg ihvertfall utstyret klart. 

Alt til sin tid, nå er det en tid for andre ting.

Livet er flytende bruker jeg å si. Man veit aldri hva som ligger foran deg på veien når du går. Gamle kapitler skal avsluttes og nye skal skrives. Nå som jeg sitter i mitt eget hus og livet på en måte har startet på nytt er også ønsket om nytt innhold kommet.

Første steget var å avslutte motorsykkel delen og prioritere en mer robust bil som dekker mitt behov både sommer og ikke minst vinter. Det er også godt å vite at lånet på KTM’n nå er innfridd og at bilen jeg nå har er kjøpt kontant, ikke noe kjøretøy lån her. Det er ryddig å godt vite at nå har jeg bare huset som skal betales, bare ett kjøretøy å serve.

Det ble sett på mange biler, men til slutt falt valget på Volvo. Det ble en 2008 V70 AWD med automat og den beste motoren Volvo noen gang har laget, skal vi tru mange som har mer greie på Volvo enn meg. D5 2,4L 185hk.

Nå er det bare å glede seg til sesongen som står foran oss, vinter, snø og fjellet. 

Jeg har trua på at detta blir veldig bra. Det er en helt nydelig bil å kjøre. Her er det bare å ønske seg åpne veier, full tank, kaffe og ei pakke med kjeks på tur😊

På keb.blogg.no finner du litt forskjellig slik en hverdag kan se ut her. Les og kommenter gjerne.
Posts created 1919

4 thoughts on “En litt spesiell følelse å pakke ned.

  1. Gratulerer med ny bil! Jeg har hatt volvo i vel et år og har aldri vært mer fornøyd med noe bil noen gang. 4×4 er noe en virkelig trenger i Norge om man skal være litt aktiv på vinteren.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top