En grønn dag i rødt, hvitt og blått.

Det er pent med grønt. Men det er ikke ALLE steder det er pent med grønt.

Dette er tida, dette er tida da jeg kjenner at jeg lever. Varmen slår mot kroppen, vinden svalner litt når det blir littebitte granne varmt. Bjørka har fått den fine fargen sin med blader som har slått fullt ut. Det er grønt og pent.

Men så er det et lite men her da. For når alt dette grønne slår ut i full blomst, da er det pollensesong. Det meste blir grønt, tilogmed inne i huset blir det en nyasne grønt, om man da skulle være så uheldig å lufte litt med vinduene på fullt gap. Det er nå så, så har vi pollen som finner veien inn i nese og hals regionen. Ja det tas medisiner, men jommen skal jeg ikke fortelle deg og det har nå sin begrensende virkning. Bihulene sprenger og hode veier usedvanlig mye. Det får bare stå sin prøve, jeg synes vi er i den beste tida på året i disse dager.

Grunnlovsdagen 17.mai feires.

Masse folk i gata og et fint langt 17.mai tog.

Jeg har respekt for nasjonalsangen, jeg tar hendene ut av lommene og retter meg litt i ryggen.

Under fremføringen står det en av våre utenlanske nye landsmenn og gjør narr av nasjonalsangen, en person rister på hode av dette hvor da denne utenlanske personen utroper -er du rasiste eller? Tja hva skal man si? Det blir ihvertfall ikke lettere å ta imot nye landsmenn når de oppfører seg på den måten. Jeg synes at man skal vise respekt for en nasjons nasjonalsang og holde seg for god til å drive ap når den spilles.

Kake og god mat hører til.

Vi tente opp grillen, gass, og la på kjøtt og tilbehør, men ingenting skjedde. Det ble litt varmt under lokket, men ikke nok til å steke kjøttet. Da var det bare å ta med seg alt inn og slenge det i stekepanna. Mat ble det om det ikke ble grillet på grillen. Men det kan være at vi må ta en sjekk på grillen, noe er ikke riktig.

Kvelden får komme hit til oss nå. Vi slenger beina høyt med litt godis og en film.

Fortsatt god feiring.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg