Dagen idag, prøve det siste døgnet du.

Nå går det kneppet hett her.

Det begynner liksom litt i går detta. Jeg har tatt helga, sitter på sofaen og ser på tv, har tatt et par Baileys og en øl. Her tenkte jeg at det var greit å sitte og ta det helt piano og lade opp til Nyfjelltrampen turen idag. Så kommer det en Snap “å driver du med?” Jeg svarer “stille og rolig aleine her i kveld”. Neste Snap “kom hit!” Så før jeg visste ordet av det var jeg på vei til fest kl2130 på kvelden.

Jeg hadde jo gåturen i bakhuet, den hadde jeg jo sagt jeg skulle være med på, for lenge sida. Men når du blir invitert på fest, ja så er jo det så hyggelig så jeg kunne jo ikke si nei…YES MAN kan jo ikke si nei!

Sjåfør? Jo det ble en tlf til morsan, dem kom og svingte meg til rett adresse.

Sing Star.

Gutta mot jentene var faktisk så jævlig bra, altså gutta knuste jentene, og han som var så god av gutta til å synge, jeg vurderer The Voice på han altså…helt konge!

Jeg ble litt sliten, fikk en liten trøttkule, og da du sitter i distriktes største sakkosekk, da blir øya litt smale.

Tanken var god, jeg skulle bare bli et par timer, kanskje tre, den plan gikk jo fløyten. Så ble det en Taxi hjem. Han som kjørte var jo en gammel kollega av meg, fra da jeg også kjørte Taxi, ja jeg har vært sjåfør en gang i tida jeg også. Det ble en kjempe hyggelig tur hjem, en veldig god prat og veldig moro å møte igjen en gammel kollega.

Så kommer vi til dagen idag.

Jeg var i seng, ja jeg så vel på klokka siste gangen 0305, hadde da stilt alarmen på 0800. Det var da altså mindre enn 5 timer til jeg skulle opp og ordne meg til Nyfjelltrampen. Tur følget mitt skulle komme kl 0900, så skulle vi ta bilen min herfra og møte det neste tur følget. Bare for ordens skyld, jeg kjørte ikke min bil til oppmøteplass, det gjorde tur følget mitt.

I løpet av natta var jeg oppe og lurte på om jeg måtte trekke meg fra hele turen, var ikke i form liksom. Jeg våknet på natta og måtte ta meg litt å spise og drikke, vanskelig å få sove igjen. Men jeg kom meg da opp, vi reiste til oppmøte, kom oss til skogs, med mageknip, men startet Nyfjelltrampen med optimisme og pågangsmot.

Ved Aursjøen var det på tide med en stopp og lunsj. I det område her var det også veldig mange stein ruiner i bakken.

På Nyfjelltoppen.

Så trampet vi oss videre og nådde til slutt toppen. Det var en veldig fin utsikt oppå der.

Takk for turen.

Sjøl med en litt, så klart sjølforskyldt tung start på turen, så var detta en veldig fin tur. Det meste av turen var tråkket, Fatbike syklistene hadde kjørt opp stien, og inne i skogen var det nesten ikke snø. Det var bare noen partier som var litt snødekt. Men for en fin tur. 5t 15 min og 16,89km.

Sjølve Nyfjelltrampen løpet går vel en gang i Juni, da får vi slenge oss med å gå en gang til, på sommerføre. Det blir en super tur.

Her har du en beskrivelse av Nyfjelltrampen. Link til Facebook sida.

Nå har lørdag ettermiddag vært stille og rolig. Det ble en liten dupp på sofaen i efta/kveld som jeg kjente var helt innafor. Det blir et lite glass med Cola her nå før dagen skal få lov å avsluttes. Siste døgnet har inneholdt, ja, mer enn nok for denne gangen. Så får vi se hva søndagen bringer. En ting står på planen, årsmøte i klubben.

Lag en fortsatt fin kveld. 

 

5 kommentarer
    1. Spontane fester er de festene som blir best og ettersom jeg så så gikk det hardt for seg et øyeblikk der 🤣 Tøft gjort å legge ut på en så lang tur dagen derpå, men så er det jo slik at frisk luft aldri har skadet noen da og en fin tur ble det ser jeg 😊

      Håper du får en fin søndag med årsmøte og avslapping😊

      1. Vi hadde det veldig trivelig, og du veit, en liten tiktok var jo på sin plass 😉 I dag starter det med en veldig rolig morra, møte etterpå, men vi får se om det skjer noe i mellomtida 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg