Dagen derpå kan være tung den.

Det er fælt å kalle denne dagen for dagen derpå, 1.Juledag er jo dagen etter den store dagen.

Men dagen etter kan være tung den. Kroppen har ennå ikke sluppet taket i maten den fikk i går, tung mat vi ikke eller er vant til, så står vi opp til 1.Juledag og spiser ikke mindre enn vi gjorde juledagen. Er det rart dagen etter dagen er tung?

Først lefse, det er jo greit, den er ikke så tung å fordøye, men så kommer 1.juledags lunsj, den jeg sa vi skulle på, på andre sida veien. Ja hos mamma og pappa var det duket til lunsj. Det var et fat til jeg glemte å ta bilde av, ribb-pølse-medisterkake fatet.

 

Men dagen startet ikke her. 

Nei den startet med en helvetes oppvask, eller ikke, neida så ille var det ikke. Og da frua mente jeg bare skulle vaske tallerken og kjeler gikk det jo ennå fortere. -Jeg tar glassene sjøl jeg, om det knuser noe så får jeg bare meg sjøl å skylde på, sa frua. Jo jeg skal ikke motsi det, glassene er skjøre og har en helt spesiell plass hos frua.

 

    

Så ble det middag igjen, Rambo la seg i håndvasken på badet mens vi satte oss i sofaen for å se denne filmen.

Dagen  har vært bra, veldig bra. Vi avslutter med en ny film på Netflix.

Lag en fortsatt fin kveld. I morra skal vi gjøre noe komplett, det ser vi i morra.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg