Beskjeden frua fikk hjerteflimmer av.

Jo det var en beskjed som kommer til å bli husket hele 2018. 

Det ble jo langt på dag føre jeg våknet, hva i all verden er det som skjer med en kropp midt i livet, klokka ble 1030 før øya spratt opp. Spratt og spratt, det begynte vel mer som et gløtt på øyet, det kom et pling i mobilen, som hadde gått av “ikke forstyrr” modus, og dermed var jeg våken. Hvem kunne det vel være som plinget så tidlig…ehm…seint på morgenkvisten? Så viktig var det nok ikke for det har jeg glemt. 

Men vel oppe og med beina på gulvet så spurte frua om vi skulle ta Bumblebee en tur til Sverige og kjøpe nytt hjul til trillebåra. Brått og uventet kom et svar fra meg som ho kommer til huske resten av året -nei jeg vil heller komme i gang med legging av terrassegulvet. Ho vil nok aldri innrømme det, men den kommentaren tror jeg ho fikk hjerteflimmer av. De som kjenner meg vet at snekkerarbeid, ja det er noe av det verste du kan utsette meg for. 

Nytt gulv og rekkverk er underveis. Dette blir nok bra når det er klart. 

Skruene jeg hadde kjøpt på Monter var litt for lange, jeg hadde kjøpt 75mm. I akutt behov for kortere skruer heiv jeg meg i bilen og reiste til JULA i Charlottenberg. Her fikk jeg 1200 skruer for 302kr. De 600 skruene jeg kjøpte her kom på 777kr!!! Hvorfor i himmelens navn skal det være så dyrt her? 

Over til mat. Frua gjorde ei hjorte/viltgryte idag. Ååå du store allmektige skaper…her snakker vi et godt stykke måltid. Den sausen, er ikke ord som kan være i nærheten å beskrive den. Gryta vi kjøpte på Hagemessa skal ikke få stå mye i ro. 

Rambo koser seg litt hos matmor føre vi tar tannpussen og lader opp til ei ny uke. En dag på jobb og så er det MC og 1.mai som står for tur. Skal vi tru YR.NO i skrivende stund blir det bløtt, veldig bløtt. Men vi har regntøy. Det blir jo spennende å se hvordan en kjørevideo i pøsregn blir. 

Lag en fin uke. 

 

#blogg #viltgryte #mat #vår #gryte #hjortegryte #skipskatt #terrasse #veranda #middag 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg