Ingen tur på stien med skogens ro, ble mer en tur i gjøkeredet.

Jeg gikk en tur på stien, der hørte jeg skogens ro.

Men det gjorde jeg nok ikke. Det ble hverken stien eller skogen i dag. Det ble rett og slett en tur i stua og en liten tur på kottet. 

De 11 boksene med Julepynt ble ryddet bort igjen idag. 

Tramping i snø og skog, den derre “gikk en tur på stien….” ble å dra frem sofaen, støvsuge og vaske. 

Rambo var i ekstase ei stund. Det å klatre på sofaputene når de sto på høykant var morsomt. 

Han var veldig kry ei stund der, men så skulle han over på putene som var stablet, da gikk det skjeis, putene og katten gikk i gulvet. 

Litt av grunnen til at jeg valgte å ikke gå tur i dag, men brukte lørdagen til opprydding var å få ryddet plass til det som skal være et lite kontor. (dette veit ikke frua noe om). 

For å komme så langt måtte kottet ryddes ut, sorteres og ryddes, så kunne ting og tang ryddes tilbake til kottet. Ting og tang, det er nå strengt talt 99% Julepynt på det kottet. 

Det er ikke plass til noen pc oppå dette bordet, heller ikke bøker og notisblokker. 

Men undrenes tid er ikke forbi. Her er det både plass og oversiktlig. Her går det an å sitte å jobbe litt. 

Men gjennomgangen av kottet og nisseland ga litt rom for bekymringer. 

For hver boks frua tok opp kom det et “ååå men der er jo den nissen, og der er den, ååå den hadde jeg glemt”. Vi får se hvordan det går til neste Jul, blir det mer eller mindre nisser oppe i huset? Men jeg synes jeg hørte noe om at det kanskje var litt mye, var det frua som sa det eller var det jeg som syntes jeg hørte at ho sa det? 

Vel etter en lang lørdag som forsvant i rydding så har Rambo og jeg tatt sofaen på ryggen, frua også, og sett på tv. Lørdagen drar seg mot slutten og det er ikke mye tid igjen å gjøre sprell på. 

Ha en fortsatt fin seinkveld. 

 

#blogg #lørdag #katt #skipskatt #hverdag 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg